Vivacity Verschil Brom en Snor

Status
Not open for further replies.

AeroxNL

Member
Hallo,

Ik ben van plan een viva city te halen en deze op te voeren, nu kom ik erachter dat het een snor is. Kan deze gewoon gemakkelijk opgevoerd worden zoals bij een brom of is het een heel ander verhaal. Ik was van plan om er een 70cc Malossi Sport op te zetten nieuw membraan en spruitstuk, 21mm carburateur en natuurlijk alles wat bij de overbrenging hoort.

Als iemand mij zou uit kunnen leggen wat nou precies het verschil is en of ik het uberhaupt moet doen zou fijn zijn.

Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Gaat het over het oude type Viva? Verticaal blok?

Want die zijn zeker weten niet hetzelfde. In het blok zelf zit vaak nog een nok, waar je alleen maar bepaalde cilinders mee kan monteren. Zoals je in dit topic ook kan zien:

De cilinders en uitlaten zijn ook gewoon anders. Zit net een iets andere bocht op.
En dan heb je de vertanding natuurlijk nog. Die is bij een snor wat korter.

Als je die nok niet hebt, of weghaalt, kan je er wel gewoon een brom cilinder op zetten, met bijbehorende brom uitlaat.

Dan heb je alleen de vertanding nog. Als je snel wil optrekken is dat nog best leuk, wil je voor top gaan moet je wat anders hebben.
 
Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Ik krijg hem vrijdag, en wil hem maken om een beetje wheelies mee te doen en te stunten kan hem kopen voor een zacht prijsje dus waarom niet, de snorvertanding is dan juist wel mooi. Al zit er wel zo’n nok in is die makkelijk om eruit te halen dan?
 
Moet je het blok gewoon splitsen. Je kan het ook zo wel wegslijpen, maar dan ligt je blok ook vol slijpsel.

Ik heb zelf ook wel eens gewoon de cilinder bewerkt. Heb ik daar gewoon wat weg geslepen. (niet helemaal er vanaf, maar dat de nok gewoon past zeg maar) Eigenlijk ook geen geweldige oplossing, (en helemaal met gietijzer best lastig om netjes te doen) maar dan kan je het blok wel gewoon in elkaar laten zitten natuurlijk.

Er zijn ook wel wat cilinders die als het goed is gewoon passen, kan je vaak zien omdat ze ook een rand hebben aan de onderkant.
Die zou gewoon moeten passen, je kan de rand zien op de 1e foto. Maar ik garandeer niets. ;)
 
Oke bedankt zal kijken wat ik dan het beste kan doen.
Pak dan een compleet blok van marktplaats. Ben je goedkoper uit en stuk minder gekut. Want die nok eruit slijpen als het je niet splitst is altijd een risico. Als je een compleet blok pakt van een speedfight2 of vivacity heb je eventueel je standaard blok nog voor een eventuele wok melding ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top