Vivacity valt terug bij vol gas

Sjorskeee

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Viva blokje gereviseerd nou heb ik eer raar probleem als ik ongeveer 30sec vol gas rijd dan valt hij helemaal terug lijk warmlopen maar dat is niet zo als ik hem dan weer probeer te starten start hij meteen wat zou dit kunnen zijn?
Setup:
70cc airsal
17mm
Standaard luchtfilter
Sproeier 86
Tecnigas uitlaat
Nieuwe bougi en cdi dus daar zou het niet aan liggen.
 
Advertisement - register to remove this

je dacht 1 topic is niet genoeg?? veel denken dat reviseren alleen een paar delen vernieuwen is. reviseren is alles nieuw. en nu moeten wij even gaan vertellen wat je fout deed? zou als eerste j benzine kraan eens na lopen..
 
Las in het andere topic dat je 1 op 25 je olie mengt.
1 op 40 is meer dan genoeg in de scooterij.
Lekker 1 op 40 mengen, bougie weer vernieuwen eventueel.
En de carburateur netjes afstellen. Sproeier 86 is wellicht te groot.

En met terug vallen bedoel je neem ik aan dat hij af slaat, gezien je daarna zegt dat dat hij met één kick weer start.
Controleer idd even bij het af slaan meteen of er nog benzine in je vlotterbak zit.
 
je dacht 1 topic is niet genoeg?? veel denken dat reviseren alleen een paar delen vernieuwen is. reviseren is alles nieuw. en nu moeten wij even gaan vertellen wat je fout deed? zou als eerste j benzine kraan eens na lopen..
alles wat slijt ja vernieuwd en nieuw blokje denk je nou echt dat ik de beziene kraan nog niet ben doorgelopen ik ben alleen benieuwd is het te veel lucht of iets met de ontsteking of een lege vlotter bak?
Post automatically merged:

Las in het andere topic dat je 1 op 25 je olie mengt.
1 op 40 is meer dan genoeg in de scooterij.
Lekker 1 op 40 mengen, bougie weer vernieuwen eventueel.
En de carburateur netjes afstellen. Sproeier 86 is wellicht te groot.

En met terug vallen bedoel je neem ik aan dat hij af slaat, gezien je daarna zegt dat dat hij met één kick weer start.
Controleer idd even bij het af slaan meteen of er nog benzine in je vlotterbak zit.
Kijk hier heb ik wat aan bedankt voor het mee denken maar hoe kan het zijn dat de vlotterbak helemaal leeg gaat?
 
alles wat slijt ja vernieuwd en nieuw blokje denk je nou echt dat ik de beziene kraan nog niet ben doorgelopen ik ben alleen benieuwd is het te veel lucht of iets met de ontsteking of een lege vlotter bak?
Niemand hier heeft een glazen bol. Het is niet alsof er een systeem in zit die we vanaf hier even uitlezen.
Je zult zelf moeten testen en uitsluiten.

Zoek1
Zoek2

Als een scooter afslaat bij volgas dan verlies je vermoedelijk of brandstof of ontsteking.
Echter kan dat een handje vol onderdelen zijn. :hushed:
 
Redenen daarvoor vind je op die links als je zelf een beetje moeite doet.
En dan dien je alsnog te kijken of dit bij jou het geval is of dat het probleem niet bij de brandstoftoevoer maar bij een ontstekingsonderdeel ligt.
 
weet je al òf dat zo is?
zo ja een paar redenen: vuil in filter in tank/tussen tank en carb. of soms filter op inlaat van carb.
of vlotternaald hangt/vlotter verkeerd afgesteld.
Oké bedankt maar ik weet niet zeker of dat het probleem is weet je toevallig wat het nog meer zou kunnen zijn
Post automatically merged:

weet je al òf dat zo is?
zo ja een paar redenen: vuil in filter in tank/tussen tank en carb. of soms filter op inlaat van carb.
of vlotternaald hangt/vlotter verkeerd afgesteld.
Zit er een filter op carburateur van een vovacy
 
Back
Top