Robbiereal
New Member
Goedendag beste forumers, ik heb raad nodig en weet even niet meer waar ik nu moet zoeken voor het probleem aan mijn peugeot vivacity en probeer het probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Mijn vivacity snor reed altijd prima met een topsnelheid van 38 km per uur en trok goed op. Op een gegeven moment werd die iets luier en werd de top 34 km uur. Op zich was dat nog best te doen en vanwege tijdsgebrek besloot ik het te accepteren en vond het wel een mooi klusje voor het voorjaar. Toen werd de scoot nog luier, ging nog iets meer roken dan normaal en haalde ik nog net sommige elektrische fietsen in en werd ook al door sommige elektrische fietsen al ingehaald. Dat was voor mij het toppunt en ben toen mijn scoot gaan opereren. Heb als eerst de carburateur gereinigd, sproeier gecontroleerd en het luchtfilter maar alles was picobello. Van mijn uitlaat vermoedde ik dat deze een beetje dicht zat vanwege het roken Er liep zo'n zwart oliespoor op en heb deze vervangen voor een andere uitlaat die ik nog had liggen en voelde bij deze minder weerstand als ik er doorheen blies. Netjes weer alles terug gemonteerd maar helaas nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleustellend. Omdat, na vele zoektochtten op dit forum, ik het idee had dat het misschien wel iets elektrisch kon zijn heb ik vervolgens de bougie en bougiekabel vervangen. Starten maar helaas nog steeds belabberd. Toen de spanningsregelaar vervangen en belabberd. Toen de cdi vervangen en jullie raden de uitkomst misschien al....nog steeds belabberd. De massa opgemeten volgens instructies van sparky op deze site ( accu naar blok, spanningsregelaar naar cdi en naar blok en cdi naar blok) maar allemaal netjes op 0. De scooter start elektrisch prima en carburateur afstelling is nu standaard ( 1 1/2 slag luchtschroef en stationairschroef open) maar als ik gas heeft de scoot geen kracht en stottert zodra die een beetje op snelheid/ toeren komt. Als ik de scoot op de standaard zet en gas geef trekt deze op en valt dan telkens weer terug in de toeren om vervolgens weer op te trekken en weer terug te vallen. Als ik het rijdend op de weg doe, doet deze precies hetzelfde als op de standaard maar totaal geen trekkracht en max snelheid 10 km per uur. Ik zie iets over het hoofd en weet niet wat en hoop dat er iemand op het forum is die het verlossende woord heeft voor mijn probleem. Alvast bedankt voor de reacties