Howto Vivacity start wel maar rijd niet

bluesnakess

New Member
Ik heb pas me carburateur uit elkaar gehaald schoongemaakt etc. Ik heb een nieuwe cdi erin gezet tegelijkertijd met de nieuwe zuiger. Ik was aan het rijden toen begon die een beetje te stotteren, dus ik naar huis aflaten koelen nieuwe sproeier erin. Wou ik weer rijden toen dit. Scooter start nog wel goed, koppeling grijpt voor me gevoel maar half aan als ik naar de koppelings segment kijk.

Peugeot vivacity 2005
Setup!

70cc malossi cilinder 1k km oud
70cc mallosi zuiger 20km oud
Stage 6 spruitstuk + membraam
19mm dellorto
stage 6 cdi onbegrensde
Polini vario
Stage 6 half poulie
Polini v snaar
Malossi delta clutch
Mallosi koppelingshuis
Witte trek en drukveer
Technigas terugloop

Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je het in de cdi of massa moet zoeken als ik het zo hoor, hij loopt vgs mij erg onregelmatig?

Het is in ieder geval geen overbrenging probleem.

Of gaf je niet vol gas in de video?

Ik denk dat je het in de cdi of massa moet zoeken als ik het zo hoor, hij loopt vgs mij erg onregelmatig?

Het is in ieder geval geen overbrenging probleem.

Of gaf je niet vol gas in de video?
Hij loopt best prima stationair, ook niet afgesteld maar heeft er wel een flink stuk mee gereden, met de nieuwe stage 6 cdi. Daarna andere sproeier erin om aftestellen toen dit. Scooter heeft ook standaard luchtbox zonder begrenzing. Overbrenging is eigenlijk alles nieuw. Wat kan ik doen aan de massa of cdi?? Ik gaf half gas, toen viel die bijna uit, en met vol gas viel die helemaal uit.

Een kabel van het blok naar het frame trekken en eerst even kijken of alles nog goed vast zit, probeer het ook even met de originele cdi en kijk of ie dan wel normaal op toeren blijft, hapert of valt ie nog steeds weg zoals met de stage 6 cdi dan zal het toch iets anders moeten zijn.

Valse lucht of een warmloper is ook niet uitgesloten al vermoed ik de ontsteking vanwege het onregelmatig draaien, cilinderkop er even vanaf dan zie je zo of alles nog goed is of vegen/krassen heeft, en voor valse lucht checken kan je doen door wat remreiniger oid te sprayen langs de pakkingen, als ie dan meer toeren gaat draaien lekt ie daar

Back