vivacity start niet

bramcii

New Member
vivacity 50cc 2t 2007.

uitlaat was los gegaan, toen strak gedraait. toen startte die, viel uit nadat ik gas gaf. toen paar keer gekickt/estart, maar start sinds niet meer. weet niet echt wat het probleem is.

 
Advertisement - register to remove this

uitlaat was los gegaan, toen strak gedraait. toen startte die, viel uit nadat ik gas gaf. toen paar keer gekickt/estart, maar start sinds niet meer. weet niet echt wat het probleem is.
Ik denk dat toeval het probleem is.
De uitlaat heeft namelijk niks te maken met het wel of niet starten van je scooter tenzij er iets mis is met de uitlaat..

Het enige wat ik kan bedenken, is dat je uitlaat dicht gekoold zit en door het feit dat deze lekte aan de cilinderaansluiting hij wel startte en nu je deze "escape" voor de uitlaatgassen hebt afgesloten en hij ook geen vers brandstofmengsel, door het ontbreken van de onderdruk, kan aanzuigen en hij daardoor niet start.

Maar zo te horen is er meer mis met je brommertje want what about de elektrische start?
 
Ik denk dat toeval het probleem is.
De uitlaat heeft namelijk niks te maken met het wel of niet starten van je scooter tenzij er iets mis is met de uitlaat..

Het enige wat ik kan bedenken, is dat je uitlaat dicht gekoold zit en door het feit dat deze lekte aan de cilinderaansluiting hij wel startte en nu je deze "escape" voor de uitlaatgassen hebt afgesloten en hij ook geen vers brandstofmengsel, door het ontbreken van de onderdruk, kan aanzuigen en hij daardoor niet start.

Maar zo te horen is er meer mis met je brommertje want what about de elektrische start?
hey bedankt voor een reactie, en toeval zou best kunnen idd.

"uitlaat dicht gekoold zit" wat is de oplossing daarvan.

daarnaast, ja accu is volgens mij bijna leeg/leeg. daarnaast doe ik kicken met vol gas, want voordat hij niet meer startte, startte hij dmv vol gas en kicken gewoon in 1x. estart deed t altijd wel, maar overduidelijk met moeite door een lege accu.
 
De Viva heeft een CDI die werkt met wisselspanning afkomstig van de stator achter je vliegwiel dus deze heeft niks te maken met het wel of niet of slecht aanwezig zijn van de accuspanning.
Draai de bouten van de uitlaat aan de cilinder maar weer eens los, als de scooter dan weer start zoals je gewend was dat hij startte zit de uitlaat gegarandeerd dicht.

"uitlaat dicht gekoold zit" wat is de oplossing daarvan.
Schoonmaken of nieuwe kopen.

Ik vind onderstaande oplossing van schoonbranden wel cool. ;)

 
Last edited:
top heel erg bedankt allemaal man, waardeer ik echt.

daarnaast ga ik 2,5week op vakantie, is t erg als ik mijn viva gewoon zo laat staan
 
isgoed man thx, en volgas met kickstart moeten doen is niet zo goed eigenlijk, toch?
Nee dat klopt, maar dat je volgas moet geven kan wel het gevolg zijn van een mindere doorstroom door je motor, als gevolg van een verstopte of deels verstopte uitlaat.
Maar daar kom je wel achter als je de brommer onder handen neemt na je vakantie.
Anders neem de uitlaat er gewoon in z'n geheel er even af en kijk dan of je de scooter ook kunt starten zonder gas te geven.
Gas moeten geven voor het starten van je scooter kan eventueel ook het gevolg zijn van een te grote sproeier die meer lucht nodig heeft om tot een ontsteekbaar mengsel te geraken of een mengselschroef die lang niet optimaal staat afgesteld.
Voor dit laatste misschien wat Youtube filmpjes bekijken hoe je een 2-takt carburateur afstelt.
 
Back
Top