Vivacity Racestuur

Dylan 040

New Member
Hallo allemaal, ik heb even een vraag over wat ik zou mogen doen met mijn scooter.
Ik heb dus een Vivacity 2t uit 2005 en wil hier graag een soort race uitvoering van maken.
Zo wil ik dus een race stuur hebben met digitale teller etc maar weet ik niet of dit mag en of ik hier een WOK mee kan krijgen.
Ook zou ik graag led verlichting willen maar is dit een twijfel punt omdat ik verschillende dingen hoor van verschillende mensen, de 1 zegt het mag wel maar de ander zegt het mag niet.

Graag hoor ik wat jullie hier vanaf weten.

M.v.g
Dylan
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft voor zo ver ik weet helemaal geen tellers op een scooter te hebben. Led mag ook gewoon, als het maar op een normale manier licht geeft. (met origineel lichtbeeld, of tenminste een beetje in de buurt. Geen willekeurige lightbar oid.)
 
digitale teller
Je hoeft voor zo ver ik weet helemaal geen tellers op een scooter te hebben.
Een snelheidsmeter, in de volksmond ook wel kilometerteller genoemd, is wel degelijk verplicht.
Zie onderstaande link voor de regelgeving/eisen.
Het laden van de pagina duurt even, dus heb geduld... ;)
Artikel 5.6.15 Regeling voertuigen
Voor de duidelijkheid stuur ik ook even een screenshot mee...
Snelheidsmeter Brommer.png
*** EDIT*** Dit geldt voor brommers die na 31/12/2006 in gebruik zijn genomen.
 
Last edited:
Een snelheidsmeter, in de volksmond ook wel kilometerteller genoemd, is wel degelijk verplicht.
Zie onderstaande link voor de regelgeving/eisen.
Het laden van de pagina duurt even, dus heb geduld... ;)
Artikel 5.6.15 Regeling voertuigen
Voor de duidelijkheid stuur ik ook even een screenshot mee...
View attachment 72555
Dat is top om te horen, maar zou ik dan ook een beetje zo een kaal racestuurtje mogen wat je ook vaak ziet op een Yamaha Aerox?
Dit kan ik zo 1 2 3 niet vinden tussen de regelgeving.
 
Let wel, zorg dat je scooter niet boven de wok-grens rijdt.
Want je begrijpt toch zeker wel dat jij de eerste bent die een agent van de straat plukt als je een niet origineel ogende brommer/scooter rijdt!

Trouwens of je zonder snelheidsmeter mag rijden op brommers van voor 2005 waarbij deze er wel op zat af fabriek, is mij nog steeds onduidelijk.
 
Let wel, zorg dat je scooter niet boven de wok-grens rijdt.
Want je begrijpt toch zeker wel dat jij de eerste bent die een agent van de straat plukt als je een niet origineel ogende brommer/scooter rijdt!

Trouwens of je zonder snelheidsmeter mag rijden op brommers van voor 2005 waarbij deze er wel op zat af fabriek, is mij nog steeds onduidelijk.
de scooter blijft netjes 50cc met digitale teller en dergelijk, wil hem zo maken dat die helemaal straat legaal is maar wel mooi der uit komt te zien
 
Na 2006 ja.
Je hebt helemaal gelijk.
Heb dit in mijn post #3 aangepast...
Trouwens of je zonder snelheidsmeter mag rijden op brommers van voor 2005 waarbij deze er wel op zat af fabriek, is mij nog steeds onduidelijk.
Een snelheidsmeter die af fabriek op een scooter van bijvoorbeeld 23/04/2001 zit, mag je zelfs verwijderen.
Deze mag ook defect en/of niet goed verlicht zijn en dan mag je er gewoon mee rijden.
Een agent mag hiervoor geen sanctie/boete uitschrijven.
De wetgever heeft immers bepaalt dat de snelheidsmeter pas verplicht en goed verlicht verlicht dient te zijn vanaf 01/01/2007.
 
Back
Top