Vivacity onbegrenst maken

Tim

lekker doen
Jo

Ik moet een vivacity sportline van een oude vriendin onbegrensen, hoe kan ik dit het best doen? De piemel is al van de uitlaat gehaald en dicht gelast, alleen de vario ring moet er nog uit.

Hij rijdt nu 60 (voor dat de piemel eraf ging 50) Hoe hard zal die ongeveer lopen als ik die ring eruit trek? Hij mag niet te hard namelijk :)

Kan ik die vario trouwens gewoon los maken met zo'n piaggio vario blokkeer sleutel of moet ik een zuigerstop gebruiken?

Zou ik dan evt. ook nog andere rollen erin moeten pleuren of kan ik die lekker laten zitten?

Ik ben best handig met scooters, maar aan een peugeot heb ik echt nog nooit gezeten :)

Als je een piaggio onbegrenst maakt kan je de std. sproeier meestal laten zitten, kan dit bij peugeot ook of kan ik er voor de zekerheid beter ff een grotere in zetten?

Please help me :)

Tim
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Hebo_NRG
Jo

Ik moet een vivacity sportline van een oude vriendin onbegrensen, hoe kan ik dit het best doen? De piemel is al van de uitlaat gehaald en dicht gelast, alleen de vario ring moet er nog uit. ER ZIT GEEN RING IN, ALLEEN EEN PLAATJE, DIE ZIT ONDER JE STOFDEKSEL GESCHROEFT MET 3 SCHROEVEN.

Hij rijdt nu 60 (voor dat de piemel eraf ging 50) Hoe hard zal die ongeveer lopen als ik die ring eruit trek? Hij mag niet te hard namelijk :) ONG. 75/

Kan ik die vario trouwens gewoon los maken met zo'n piaggio vario blokkeer sleutel of moet ik een zuigerstop gebruiken?
GEBRUIG GEEN ZUIGERSTOP. DIE GAAT NAMELIJK SCHUIN IN JE CILINDER

Zou ik dan evt. ook nog andere rollen erin moeten pleuren of kan ik die lekker laten zitten? MISSCIEN IETS LICHTER

Ik ben best handig met scooters, maar aan een peugeot heb ik echt nog nooit gezeten :) JAAAAJAAAA :)

Als je een piaggio onbegrenst maakt kan je de std. sproeier meestal laten zitten, kan dit bij peugeot ook of kan ik er voor de zekerheid beter ff een grotere in zetten? LAAT MAAR ZITTEN

Please help me :)

Tim
 
Als het met Piazzio variosleuteldinges niet lukt, dan kan het altijd nog met een luchttol (mits je die hebt ;))
Maar ik neem aan dat ik jou dat niet meer hoef te vertellen ;)

Greetz
 
ik had de vario vroeger altijd losgemaakt door gewoon een schroevendraaier tussen de ventilvar en starter-bendix te steken todat oppeens het ringetjes in het blok waar de starterbendix in ronddraaid afbraf...kep het gelukkig nog kunnen lijmen met metaallijm maar ik raad je dus af het met schroevendraaier te doen omdat het op een gegeven moment fout kan gaan....nu doe ik het met een zuigerstop...mijn zuigerstop is redelijk rond en zitten geen scherpe randen aan ofzo dus ik denk niet dat ik een gat in me zuiger kan maken....ik moet toch een nieuwe cill en zuiger binnenkort dus dan kan ik wel ff kijken wat de zuigerstop heeft gedaan...

ik vind dat er maar weinig officiele middelen zijn om de peugeot vario los te krijgen....er is geen variosleutel, zuigerstop schijnt gevaarlijk te zijn, schroevendraaier methode is ook link....het enigste dat overblijft is de luchttol en een koppelingsleutel gebruiken...
 
Had ik al gezegd dat ik altijd een 45gr schuin afgevijlde zuigerstop gebruik? :#
Gewoon ff helemaal indraaien en uitdraaien/voelen of hij met de platte kant op de zuiger zit. Is net zo goed/slecht voor de zuiger als wanneer je het bij een andere scooter met normale zuigerstop doet. Alleen kans op schade aan boegieschroefdraad als je het niet voorzichtig doet :rolleyes:

Maar als je dacht dat het demonteren van de vario het lastigste is bij peugeot.... probeer dan maar eens je ontstekingstiming af te meten als je een raceontsteking neemt |(
 
Last edited:
Hmm Tim dit valt me van je tegen !!

Pak gewoon een blokeer plaatje van piaggio ( gebruikte ik bij mijn speedfights ook altijd ) . Wel even de afstand tussen carter en blokkeer plaatje opvullen met 2 rolletjes en hem goed op de starterkrans drukken als je de bout gaat los draaien !!

als de vario ring eruit is gaat ie 10 km ofso harder

rollen kun je gewoon lekker zo laten

sproeier zou ik even checken maar is waarschijnlijk niet nodig
 
gelukt

Vandaag dus ff dat peusjotje onder handen genomen

Met de varioblokkeer plaat voor piaggio gaat het perfect.

Uhm, er zat een variodeksel (gradenplaat) en daarop zat een ding . en daarop zat dan weer een dekseltje geschroefd. Ik heb het ding wat tussen variodeksel en dekseltje zat er tussen uitgehaald. Hij blaast ipv 55 nu 70 dus das best netjes. De rollen waren wel iets versleten dus die moet ik ff vervangen en dan gaat ie ws nog iets harder.

Weet iemand wat er in moet voor gewicht? Ik zag op die begrenserplaat 6,2 staan ofzo, dit lijkt me een beetje licht voor een peusjo dus dat zal wel iets anders zijn....

Als iemand weet welk gewicht ik er ong. in moet pleuren moet je dat maar ff laten weten...
 
Van een zuigerstop krijg ja van die nare putjes in je zuiger.
Van prestatie verlies door deze putjes heb ik nooit wat gemerkt.
Ik heb ook een keer iemand gezien die een stukje vloerbedekking op zn zuigerstop had geplakt.
Lijkt me ook wel een idee.

De ontsteking lijkt mij ook het lastigste onderdeel van de hele scooter.
Mijn scooter zit weer in elkaar met onderstaande goedkopere onderdelen, maar na een dagje gereden te hebben wil mijn scooter niet meer starten.

Ik zal dus weer alle kappen eraf halen en zoeken wat er aan de hand is.
De spie zit er nog goed in.
Tis geen prbleem met de carbu, maar elektrisch.

Jeroen, rijd je scooter nog steeds niet goed??
Zijn nare dingen he :|

Greetz Ray


ps. varioblokeerplaat voor piaggio??
past dat dan??
 
he man, ik stel hier een vraag en dan ga jij erover heen met je geblaat. Open dan ff een nieuw topic ofzo man!

Voor de 40ste keer; ja een piaggio varioblokkeer plaat werkt ook op peusjo!
 
8,5 gram erin gepleurd

Zit standaard in die dingen zei de dealer, en daarmee loopt ie goed.

Alleen was ik die variodeksel/gradenplaat geleiders kwijt (2 dan) dus die heb ik ff moeten vervangen door exemplaren van een polini vario, paste goed...
 
Back
Top