RickyZimm
New Member
Hallo.
Ik heb een probleempje met mijn vivacity new 50cc 2t.
De scooter start met 1kick, of met 1x heel ff de elektrische starter. Geen enkel probleem.
Dan springt de choke in, en gaat hij hoger lopen.
Na 5 minuutjes is de choke weer uit volgens mij want dan zakt hij weer een beetje.
Het probleem is dat als ik gas geef, dat hij heel hoog in zijn toeren schiet en blijft hangen.
De oude choke heb ik vervangen want die kwam wel heeeeeel ver naar buiten.
Werkte niet...
Het spruitstuk en membraam heb ik vandaag ook vervangen want het membraam kon je doorheen kijken dus die was niet zo goed meer.
Werkte niet...
Oliepomp lekte, en ik ben zoieso niet kapot van die dingen dus direct afgekoppeld en mengsmering erin gedaan.
5liter e5 98 met 100ml olie. 1:50
Maar de scooter blijft die hoge toeren maken na 1keer of een x aantal keer gas geven. Ook bij stoplichten is dat echt niet te doen. Je moet constant de rem vasthouden.
Heel soms valt hij terug naar stationair maar meestal niet. En als hij al terugvalt valt hij meestal uit.
Rijden doet hij op zich goed maar hij rijd een dikke 70, dus veel te hard.
Begrenzer van de vario is eruit.
Gewicht rolletjes en zo weet ik niet (dacht 7.5 en 8gr gemixed), maar daardoor kan hij niet in de toeren blijven hangen toch?
Zelfs zonder vario moet hij gewoon terugkomen naar stationair.
Stationair sproeier 46, hoofdsproeier 58.
Ik dacht oh 46 is erg groot dus 36 erin gezet vandaag. Ook van 59 naar 50 hoofdsproeier gegaan.
Werkte niet...
Bougie is ook altijd zijknat ipv gewoon koffiebruin of zwart. (Meestal stel ik veel te rijk af in het begin om vastlopers te voorkomen)
Stationair schroef reageert bijna niet (en als hij al reageert is het meteen veel te hoog, of hij valt meteen uit.
De lucht is ook niet af te stellen. Al draai ik de lucht helemaal dicht blijft hij heel vaak in zijn toeren hangen.
1uur, 1.5uur, 2uur werkt allemaal niet.
Je hoort wel soms dat hij hoger of juist.lager wilt gaan lopen als je aan de schroef zit maar het werkt allemaal voor geen meter.
Valse lucht? Overal gespoten met deo maar nergens reageert hij op.
Alleen als ik boven op de carburateur spuit (tussen gasnaald en choke gaat hij anders lopen. Maar goed, dat zuigt hij natuurlijk op via de luchtkanalen was mijn vermoeden.
Maar ik dacht ook meteen dat hij lucht kon trekken bij de choke, of bij de gasnaald.
De koel kappen heb ik nog niet los gehad.
Dus of de voet/kop pakking lek is weet ik niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik kom er even niet meer uit. Sleutel al jaren aan vanalles en nog wat maar dit is raar.
Mijn kop zegt iets met de carburateur. Daarnaast denk ik ook aan keringen, pakkingen voet of kop, of misschien de uitlaat? Maar daardoor blijft hij ook niet in toeren lopen dacht ik zo. Eerder lager toch?
Is er een manier om te testen of de carburateur het probleem is? Ik heb geen 2de dus dat wordt moeilijk ff proberen.
Ik heb een probleempje met mijn vivacity new 50cc 2t.
De scooter start met 1kick, of met 1x heel ff de elektrische starter. Geen enkel probleem.
Dan springt de choke in, en gaat hij hoger lopen.
Na 5 minuutjes is de choke weer uit volgens mij want dan zakt hij weer een beetje.
Het probleem is dat als ik gas geef, dat hij heel hoog in zijn toeren schiet en blijft hangen.
De oude choke heb ik vervangen want die kwam wel heeeeeel ver naar buiten.
Werkte niet...
Het spruitstuk en membraam heb ik vandaag ook vervangen want het membraam kon je doorheen kijken dus die was niet zo goed meer.
Werkte niet...
Oliepomp lekte, en ik ben zoieso niet kapot van die dingen dus direct afgekoppeld en mengsmering erin gedaan.
5liter e5 98 met 100ml olie. 1:50
Maar de scooter blijft die hoge toeren maken na 1keer of een x aantal keer gas geven. Ook bij stoplichten is dat echt niet te doen. Je moet constant de rem vasthouden.
Heel soms valt hij terug naar stationair maar meestal niet. En als hij al terugvalt valt hij meestal uit.
Rijden doet hij op zich goed maar hij rijd een dikke 70, dus veel te hard.
Begrenzer van de vario is eruit.
Gewicht rolletjes en zo weet ik niet (dacht 7.5 en 8gr gemixed), maar daardoor kan hij niet in de toeren blijven hangen toch?
Zelfs zonder vario moet hij gewoon terugkomen naar stationair.
Stationair sproeier 46, hoofdsproeier 58.
Ik dacht oh 46 is erg groot dus 36 erin gezet vandaag. Ook van 59 naar 50 hoofdsproeier gegaan.
Werkte niet...
Bougie is ook altijd zijknat ipv gewoon koffiebruin of zwart. (Meestal stel ik veel te rijk af in het begin om vastlopers te voorkomen)
Stationair schroef reageert bijna niet (en als hij al reageert is het meteen veel te hoog, of hij valt meteen uit.
De lucht is ook niet af te stellen. Al draai ik de lucht helemaal dicht blijft hij heel vaak in zijn toeren hangen.
1uur, 1.5uur, 2uur werkt allemaal niet.
Je hoort wel soms dat hij hoger of juist.lager wilt gaan lopen als je aan de schroef zit maar het werkt allemaal voor geen meter.
Valse lucht? Overal gespoten met deo maar nergens reageert hij op.
Alleen als ik boven op de carburateur spuit (tussen gasnaald en choke gaat hij anders lopen. Maar goed, dat zuigt hij natuurlijk op via de luchtkanalen was mijn vermoeden.
Maar ik dacht ook meteen dat hij lucht kon trekken bij de choke, of bij de gasnaald.
De koel kappen heb ik nog niet los gehad.
Dus of de voet/kop pakking lek is weet ik niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik kom er even niet meer uit. Sleutel al jaren aan vanalles en nog wat maar dit is raar.
Mijn kop zegt iets met de carburateur. Daarnaast denk ik ook aan keringen, pakkingen voet of kop, of misschien de uitlaat? Maar daardoor blijft hij ook niet in toeren lopen dacht ik zo. Eerder lager toch?
Is er een manier om te testen of de carburateur het probleem is? Ik heb geen 2de dus dat wordt moeilijk ff proberen.
Last edited: