Vivacity inlaat veranderen

Ik heb een viva uit 2005 zit een 50cc, terugloop en ongrensd nog niet goed afgesteld. Ik wil een naraku 17.5mm carb monteren en had een paar vragen,

Kan het op de std spruitstuk en membraan aangesloten worden. Zo niet welke adviseren jullie

Hoe werkt het aansluiten precies?

Wat is evt een goede afstelling? Rollen/trek,druk veer sproier etc

Heb nu ook een elktra choke niet aangesloten dit is een handchoke kan dat zo of moet ik dingen veranderen?


Wil ook zelf gaan mengen hoe zit dat met vacuum past deze carb dan gewoon plug and play

en waar zet je die klemmflems op? Van de carb
 

Attachments

  • D4C43F91-7387-4941-92F0-7CFED8E6CDFD.png
    D4C43F91-7387-4941-92F0-7CFED8E6CDFD.png
    245.4 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Kan het op de std spruitstuk en membraan aangesloten worden. Zo niet welke adviseren jullie

Hoe werkt het aansluiten precies?
Nee niet op het originele spruitstuk.
Als je even naar je originele spruitstuk kijkt zie je dat die met boutjes werkt en niet met een klem.

Als je even op de site waar je die carburateur wilt kopen intypt: 'Peugeot Spruitstuk' dan zie je meteen wat er gaande is.
Heb nu ook een elktra choke niet aangesloten dit is een handchoke kan dat zo of moet ik dingen veranderen?
Je kan kiezen voor de versie met elek choke, zo niet dan zal er een kabel op moeten.

Wil ook zelf gaan mengen hoe zit dat met vacuum past deze carb dan gewoon plug and play


Vacuum heeft niks te maken met mengen.

Wat is evt een goede afstelling? Rollen/trek,druk veer sproier etc
Trek en drukveer standaard of Malossi wit.
Rollen tussen 7 en 8,5 gram.
Sproeier geen idee, wordt testen.


Het valt me op dat je zeer weinig moeite hebt gedaan en eigenlijk de basis niet kent.
Wellicht even wat moeite en research doen.
 
Het valt me op dat je zeer weinig moeite hebt gedaan en eigenlijk de basis niet kent.
Wellicht even wat moeite en research doen.
Dit dus. Je gaat straks beginnen en van alles kopen en vroeg of laat werkt het niet meer en is het een stilstaand project.

Probeer eerst eens een hele grote onderhoudsbeurt te doen van voor tot achter, je komt de meeste onderdelen dan wel tegen. Zoek op internet wat het exact doet en hoe het moet zijn. Eenmaal die basis kennis, dan gaat het interessant worden om verder te gaan.
 
Ik wil uiteindelijk een 70cc opzich redelijk afgesteld trekt oke op maar 60/65 maar wil wat harder en een andere inlaat.

Heb de scooter al een beurt gegeven en doe alles zelf is een nieuee 50cc cil uitlaaf alle begrenzing eraf eyc nu wil ik veder.

Kan ik ook alleen de inlaat doen en dan later de 17.5 carb of past dat niet op12 carb wil een stage 6 inlaat set
Post automatically merged:

Anders wat is goede afstelling heb nu 56 sproeier en wil je zelf gaan mengen en een voca pod filter
 
Ik lees nergens wat voor vario er in zit.
Een Viva onbegrensd met goede vario loopt zeker 80. Ervan uitgaande dat het een originele cilinder betreft en geen Chinese troep zoals Mezoly, DMP. Naraku cilinders zijn ook bout.
 
Doe iedereen even een plezier.

Lees je laatste post eens.
Wat staat hier in vredesnaam? Hoe moet iemand dit begrijpen.
Ga vervolgens even googlen naar spruitstuk Peugeot Vivacity, Stage 6 inlaat Peugeot verticaal.
Kijk daarna naar je eigen carburateur en spruitstuk die gemonteerd zijn.

Als je dan niet begrijpt wat er wel of niet past is het aan te raden het sleutelen links te laten liggen.
 
Is wel een kit cil had een warmloper gehad en nieuwe zuigen std vario met 7,5g rollen naruka vsnaar en veder veren is std moet nog veranderd worden
Post automatically merged:

Past een stage 6 inlaat set op de std carb
 
Dus je hebt aan knaken cilinder en een originele vario. Zorg eerst dat dat op orde is, voordat je aan allerlei andere dingen bezig gaat. Straks heb je een 17.5 en is ie nog steeds kapot langzaam.
 
spruitstuk-montageset-101-octane-175mm-peugeot-speedfight-1-2-peugeot-viva-city-t-m-2008-elyseo-peugeot-fox-buxy-zenith-speedake-kymco-dj-50-hyosung-rush-challenger-23-24mm-plus-rubber.jpg

dit zal je problemen verhelpen. dit kan je gewoon op je stanaard spruistuk doen en dan kan er een normale carb op.
echter zal een 17.5 mm niet veel opschieten met een 50cc standaard ik zou eerder een 50cc snel halen of gewoon een 70cc.
en natuurlijk de gramage rollen een beetje kietelen en spelen met sproeiers etc.
Post automatically merged:

spruitstuk-montageset-101-octane-175mm-peugeot-speedfight-1-2-peugeot-viva-city-t-m-2008-elyseo-peugeot-fox-buxy-zenith-speedake-kymco-dj-50-hyosung-rush-challenger-23-24mm-plus-rubber.jpg

dit zal je problemen verhelpen. dit kan je gewoon op je stanaard spruistuk doen en dan kan er een normale carb op.
echter zal een 17.5 mm niet veel opschieten met een 50cc standaard ik zou eerder een 50cc snel halen of gewoon een 70cc.
en natuurlijk de gramage rollen een beetje kietelen en spelen met sproeiers etc.
dit onder is trouwens maar 20 euro!
 
Grotere Carburateur op een standaard spruitstuk heeft weinig nut .
De doorgang van het spruitstuk is alsnog klein .
Als je een groot spruitstuk en grotere Carburateur zoek , ... zoek eens op Honda , dat is vrijwel identiek.
 
Ik lees nergens wat voor vario er in zit.
Een Viva onbegrensd met goede vario loopt zeker 80. Ervan uitgaande dat het een originele cilinder betreft en geen Chinese troep zoals Mezoly, DMP. Naraku cilinders zijn ook bout.

80km op de teller ja.. En daarna is de puf wel uit die cilinder.

Heb ook allemaal imitatie cilinders gehad.. De meeste halen de 4000km niet eens.. Alleen de originele ging nog vrolijk door ook al was het ding niet helemaal gezond meer.

Als je er een niet originele cilinder erop zet, en je moet dan al je sproeier gaan verhogen. Dan gaat er naar mijn idee toch al iets goed fout.
Post automatically merged:

Grotere Carburateur op een standaard spruitstuk heeft weinig nut .
De doorgang van het spruitstuk is alsnog klein .
Als je een groot spruitstuk en grotere Carburateur zoek , ... zoek eens op Honda , dat is vrijwel identiek.

Ja klopt.. Heb zelfde die malossi spruitstuk adapter gehad.. voor phbg carbs.. Maar dat was ook een en al ellende.

Dit ding:


Origineel filterbox box begrensd ook teveel op een 70cc.
 
Last edited:
80km op de teller ja.. En daarna is de puf wel uit die cilinder.

Heb ook allemaal imitatie cilinders gehad.. De meeste halen de 4000km niet eens.. Alleen de originele ging nog vrolijk door ook al was het ding niet helemaal gezond meer.

Als je er een niet originele cilinder erop zet, en je moet dan al je sproeier gaan verhogen. Dan gaat er naar mijn idee toch al iets goed fout.
Post automatically merged:



Ja klopt.. Heb zelfde die malossi spruitstuk adapter gehad.. voor phbg carbs.. Maar dat was ook een en al ellende.

Dit ding:


Origineel filterbox box begrensd ook teveel op een 70cc.
Al die namaak cilinders zijn prima om 45 mee te rijden. Voor andere doeleinden totaal ongeschikt.

Het is gewoon jammer dat het nog beperkt verkrijgbaar is. 20jaar terug was het een stuk beter.
 
Last edited:
Back
Top