Vivacity bij vol gas valt uit of heeft de neiging om uit tevallen

Vivacityknaller

New Member
Hi, mijn vivacity 1999 heeft het probleem dat hij bij volgas uitvalt (koude motor) en bij een warme motor de neiging heeft om dit te doen.
met half gas rijd hij gewoon naar 50 kmh (beide koude en warme motor) maar zodra je volgas doet neemt het vermogen in.
De carb is helemaal schoon. ontsteking is prima naar mijn weten. vlotter is goed
Luchtfilter is ook helemaal schoon.

Alles is standaard op de uitlaat na (dit is een sitoplus uitlaat)
En de varioring is eruit
bougie is aan de zwartere kant

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Alvast bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

je haalt de bovenkant van de carburateur eraf dus dat is het deel waar je gaskabel je carburateur ingaat dan zie je de gaschuif met aan de onderkant de gasnaald. Eigenlijk moet je dan je gaskabel losmaken. Dit is per carburateur verschillend hoe dat moet. Dan kun je de gasnaald eruit halen en daar zit een clipje op.

Verder kun je dat clipje van hoogte veranderen. Door de clip los te trekken en dan in een andere baantje te stoppen. Hoe lager de clip hoe rijker het mengsel. Ik zou beginnen met de clip in het midden en mocht je dan het zelfde probleem hebben dan kun je de clip steeds een lager zetten. Daarna moet je waarschijnlijk wel een andere sproeier omdat je wat veranderd aan het mengsel.
 
je haalt de bovenkant van de carburateur eraf dus dat is het deel waar je gaskabel je carburateur ingaat dan zie je de gaschuif met aan de onderkant de gasnaald. Eigenlijk moet je dan je gaskabel losmaken. Dit is per carburateur verschillend hoe dat moet. Dan kun je de gasnaald eruit halen en daar zit een clipje op.

Verder kun je dat clipje van hoogte veranderen. Door de clip los te trekken en dan in een andere baantje te stoppen. Hoe lager de clip hoe rijker het mengsel. Ik zou beginnen met de clip in het midden en mocht je dan het zelfde probleem hebben dan kun je de clip steeds een lager zetten. Daarna moet je waarschijnlijk wel een andere sproeier omdat je wat veranderd aan het mengsel.
Ik heb dit geprobeerd, verder gebeurt nogsteeds precies hetzelfde.
Zou dit ook aan iets anders kunnen liggen?
Lekke pakking?
Valse Lucht?
 
Back
Top