This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vivacity 70cc dr 19mm race carb

jamie_ZIP2012

New Member
Ik wil een race carb halen voor mijn vivacity(2006) 70cc dr ac

Is 19mm race carb te groot en is de sproeier die daar bij zit goed? En wat voor power filter moet ik erbij halen. Het is een 38mm aansluiting.

Wil een top van rond de 100 halen.

Setup:
6.5 gram rollen
12.5 mm carb
Rode drukveer
Gele trekveren
Yasuni r terug loop.
70cc dr AC
 
Een Dr70 AC op Peugeot verticaal is zo traag als dikke stront. Daarop kan je prima je 12.5 houden, hooguit een 17.5mm. Uiteraard met de originele luchtfilterbak.

100kmh is een illusie.

Rode drukveer wisselen voor wit.
 
Als je een inlaatset haalt origineel luchtfilter en race vertanding dan kom je wel in de buurt van 100
 
Een Dr70 AC op Peugeot verticaal is zo traag als dikke stront. Daarop kan je prima je 12.5 houden, hooguit een 17.5mm. Uiteraard met de originele luchtfilterbak.

100kmh is een illusie.

Rode drukveer wisselen voor wit

het kan ook zijn dat het een gele druk veer was met rode veren, maar ik meen dit.
wat is het verschil als ik een witte drukveer een (minder sterke), er op zal zetten als een geel of rode?

ben zelf nog niet helemaal er uit hoe het zit met het koppeling systeem. rolletjes dat begrijp ik wel.
 
ben zelf nog niet helemaal er uit hoe het zit met het koppeling systeem. rolletjes dat begrijp ik wel.
Als je begrijpt wat de rolletjes doen met de variohelften en de v-snaar moet je dus toch ook snappen wat een zwaardere of lichtere drukveer doet.
 
Ik had zelf een viva die liep 95kmu. Daar zat een airsal 70cc op samen met een 19mm carb en stage6 inlaat, malossi vario etc etc..

De blokken van peugeot zijn nou niet echt geweldig om optevoeren aangezien je best veel onderdelen nodig hebt...
 
Ik had zelf een viva die liep 95kmu. Daar zat een airsal 70cc op samen met een 19mm carb en stage6 inlaat, malossi vario etc etc..

De blokken van peugeot zijn nou niet echt geweldig om optevoeren aangezien je best veel onderdelen nodig hebt...
En 95 is nogsteeds bullshit
 
Mij boete het geen fuck als je het wel of niet gelooft dat ligt bij jouw... bewijs is er vriend... voor de rest zijn vivas gewoon kut hokken..
 
Volgens zijn (BS) claims. Ik zie geen filmpje waar hij 120 rijd?

In het meest recente filmpje komt hij zo te zien op topsnelheid voorbij, dat lijkt me iets van 70-80. Zeker geen 100 in ieder geval, en al helemaal geen 120.

Deze blokken zijn gewoon niet zo snel te maken, zo simpel is het.
 
brute-force op dit forum ken je wss wel had een sf3 die 107 ging maarja, als je dat niet gelooft geloof je dit zeker ook nie.
 
Ja wel, dat is een wereld van verschil.

Horizontaal blok wat 100 loopt kan ik gewoon geloven. Verticaal (Peug) blok boven de 80-90 laten lopen is praktisch onmogelijk. Dus als iemand dat claimt heb ik daar meteen mijn vraagtekens bij. En zoals je in dit topic wel kan zien, ben ik zeker niet de enige.

De luchttoevoer op een verticaal blok is gewoon ontzettend veel slechter, dat is eigenlijk het grootste probleem. (en een inlaatset lost dat probleem ook niet op)
 
Last edited: