Goedenavond.
Mijn Vivacity 70cc met 17.5mm carburateur met hand choke, power filter en 92 sproeier liep de eerste 500km goed.
Nu is de koud start nog goed, maar slaat hij na een paar minuten rijden af. Tijdens het rijden dus niet eens stationair. Kleur bougie gecheckt en die was te zwart en vet. Nu in stappen terug gegaan naar 82 sproeier. Kleur bougie wordt beter, maar slaat nog steeds onverklaarbaar af.
Als hij afgeslagen is, start hij wel weer met behulp van choke. Paar minuten later valt hij weer tijdens het rijden uit, ook al geef je gas. Je kent het geluid wel, mwooop mwooop, maar motor helemaal dood.
Lijkt echt of hij dan helemaal geen benzine of vonk meer krijgt.
Tijdens storing zoeken kwamen we erachter dat er 2 aansluitingen op de carburateur niet afgeblind waren. Als we daar remmenreiniger op spoten, veranderde het toeren tal. Valse lucht?
Buisjes zijn nu allebij afgeblind.
Waar dienen deze buisjes voor? Ze zitten vlakbij het rubberen spruitstuk.
Kan het zijn dat ik de vlotter kamer leeg rijdt? Maar dan had hij de 1e 500km toch ook uit moeten vallen?
Warm start hij, ook al is hij warm, alleen met behulp van de choke.? Misschien toch te arm?
Zou ik de naald anders af moeten stellen?
Hij start eigenlijk meteen nadat hij uitgevallen is. Binnen paar seconden.
Wel ALLEEN met de kick starter, niet electrisch.
Ik meng de benzine zelf, 125ml olie op 5 liter benzine. Is dit de goede verhouding?
Tips zijn erg welkom, we komen er niet meer uit!
Groeten Max
Mijn Vivacity 70cc met 17.5mm carburateur met hand choke, power filter en 92 sproeier liep de eerste 500km goed.
Nu is de koud start nog goed, maar slaat hij na een paar minuten rijden af. Tijdens het rijden dus niet eens stationair. Kleur bougie gecheckt en die was te zwart en vet. Nu in stappen terug gegaan naar 82 sproeier. Kleur bougie wordt beter, maar slaat nog steeds onverklaarbaar af.
Als hij afgeslagen is, start hij wel weer met behulp van choke. Paar minuten later valt hij weer tijdens het rijden uit, ook al geef je gas. Je kent het geluid wel, mwooop mwooop, maar motor helemaal dood.
Lijkt echt of hij dan helemaal geen benzine of vonk meer krijgt.
Tijdens storing zoeken kwamen we erachter dat er 2 aansluitingen op de carburateur niet afgeblind waren. Als we daar remmenreiniger op spoten, veranderde het toeren tal. Valse lucht?
Buisjes zijn nu allebij afgeblind.
Waar dienen deze buisjes voor? Ze zitten vlakbij het rubberen spruitstuk.
Kan het zijn dat ik de vlotter kamer leeg rijdt? Maar dan had hij de 1e 500km toch ook uit moeten vallen?
Warm start hij, ook al is hij warm, alleen met behulp van de choke.? Misschien toch te arm?
Zou ik de naald anders af moeten stellen?
Hij start eigenlijk meteen nadat hij uitgevallen is. Binnen paar seconden.
Wel ALLEEN met de kick starter, niet electrisch.
Ik meng de benzine zelf, 125ml olie op 5 liter benzine. Is dit de goede verhouding?
Tips zijn erg welkom, we komen er niet meer uit!
Groeten Max
Last edited: