Viva city 2005 valt weg bij 30 kmh

Vivacity1231

New Member
Hoi,
Ik en een vriend zijn onlangs begonnen met het opvoeren en opknappen van scooter.
We zijn bezig met opvoeren van een Viva city, hij van een vrouw geweest met weinig verstand van scooters . We hebben er een nieuwe variokit van mezoly opgezet. Ook hebben wij er een yasuni terugloopuitlaat opgezet. Als het goed is zonder prop. Eerst reed hij erg soepel en trok goed op. We zijn toen verder gegaan met het spuiten van de kappen, nadat alle kappen terug op hun hadden gemonteerd hielt de scooter in rond de 30 kmh. Als je gas loslaat en daarna weer gas geeft doet hij het even totdat je weer bij 30kmh bent.
We hebben de naald al een paar plekken verschoven en de luchtschroef staat op 1,5 en de benzine schroef op 1. Verder zitten er originele sproeiers in. Ook zit er een originele luchtbox zonder prop in.
Er zit een originele CDI in zou dit een probleem kunnen zijn?

Wie weet een oplossing voor het inhouden bij 30 kmh en hoe kunnen we hem zo hard mogelijk laten lopen?

Groeten Daan
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan me herinneren dat hier 54 standaard in zit. Misschien maar goed ook dat hij inhoudt want ik denk dat de cilinder anders te heet zou zijn geworden. Tenzij dit stiekem al gebeurd is. Start de scooter goed en blijft deze goed stationair lopen?
Daarnaast zou ik ook even kijken naar het gewicht rollen. Dit kan met een (standaard) imitatie variateur te zwaar zijn omdat er wordt uitgegaan van een standaard uitlaat
 
Ik kan me herinneren dat hier 54 standaard in zit. Misschien maar goed ook dat hij inhoudt want ik denk dat de cilinder anders te heet zou zijn geworden. Tenzij dit stiekem al gebeurd is. Start de scooter goed en blijft deze goed stationair lopen?
Daarnaast zou ik ook even kijken naar het gewicht rollen. Dit kan met een (standaard) imitatie variateur te zwaar zijn omdat er wordt uitgegaan van een standaard uitlaat
De scooter start goed, maar je moet enig gas bij geven. Als hij gestart is loop hij mooi stationair. Zouden de rollen juist te licht of te zwaar zijn?
 
Last edited:
De scooter start goed, maar je moet enig gas bij geven. Als hij gestart is loop hij mooi stationair. Zouden de rollen juist ligt of te zwaar zijn?
Dan zou ik beginnen met een juiste sproeier en lichtere rollen. Het pijpje van het luchtfilter zou ik erin laten. Kwa sproeier zou ik een setje bestellen met meerdere maten, zie onderstaand.

 
Dan zou ik beginnen met een juiste sproeier en lichtere rollen. Het pijpje van het luchtfilter zou ik erin laten. Kwa sproeier zou ik een setje bestellen met meerdere maten, zie onderstaand.

Gaan we doen!

Weet iemand trouwens waarvoor het slangetje in de onderstaande foto voor dient?
 

Attachments

  • IMG_4084.jpeg
    IMG_4084.jpeg
    193.1 KB · Views: 13
De scooter start goed, maar je moet enig gas bij geven. Als hij gestart is loop hij mooi stationair. Zouden de rollen juist te licht of te zwaar zijn?
Ik moet wel zeggen dat het vermogen aanzienlijk gedaald is. Gisteren reed hij een stuk beter ( hij hield in op de 30). Maar het lijkt nu of het vermogen sterk gedaald is.
Post automatically merged:

Gaan we doen!

Weet iemand trouwens waarvoor het slangetje in de onderstaande foto voor dient?
Hoort dat los te kunnen?
 
Als je een blokje veel te arm laat lopen worden ze veel te heet etc, dus je hebt je cilinder zo gesloopt.

Ja, dat hoekje klemt er gewoon in. Moet wel klemmen natuurlijk, en er niet zomaar uit vallen.
 
We hebben net wat gesleuteld aan de carburateur, niets vervangen. We hebben de tank bijgevuld en alle oude benzine eruit laten lopen. Ook de pakking gecontroleerd. Nu is het vermogen helemaal weg en loopt ongeveer nog 10 kmh.
 
Ik moet wel zeggen dat het vermogen aanzienlijk gedaald is. Gisteren reed hij een stuk beter ( hij hield in op de 30). Maar het lijkt nu of het vermogen sterk gedaald is.
Post automatically merged:


Hoort dat los te kunnen?
Je kan hem demonteren omdat het een los onderdeel van de carburateur is. Hij hoort wel gewoon goed te zitten. Zo niet dan zal je zien dat er olie langs loopt.
 
Oke dan. Als jij het zegt.

Terugloopuitlaat zonder prop, en we gaan nog armer als origineel. Ja dat gaat zeker goed komen.

Bougie zal ook nog wel een oude zijn, die er nog in zat met de andere uitlaat?
 
Te rijk afgesteld met een standaard sproeier, pijpje eruit en terugloop uitlaat kan niet. Hij loopt hiermee altijd te arm.
Of er zit al een andere sproeier in. Wat ook nog kan is zwart van niet verbrande (goedkope) olie. Foto’s vertellen meer.
 
Oke dan. Als jij het zegt.
Zou het probleem kunnen zijn dat we de 2takt olie van de action gebruikt hebben? Ik las ergens dat hierdoor de uitlaat verstopt kan raken.
Post automatically merged:

Te rijk afgesteld met een standaard sproeier, pijpje eruit en terugloop uitlaat kan niet. Hij loopt hiermee altijd te arm.
Of er zit al een andere sproeier in. Wat ook nog kan is zwart van niet verbrande (goedkope) olie. Foto’s vertellen meer.
we gebruiken wel goedkope action 2takt olie. Hoe kan een scooter armer lopen als er een terugloop uitlaat op zit?
Post automatically merged:

Te rijk afgesteld met een standaard sproeier, pijpje eruit en terugloop uitlaat kan niet. Hij loopt hiermee altijd te arm.
Of er zit al een andere sproeier in. Wat ook nog kan is zwart van niet verbrande (goedkope) olie. Foto’s vertellen meer.
En nog een korte vraag: het schuifje op de naald bij de carb zit op de bovenste van de 3. Is dit goed of is het beter als deze omlaag gaat?
 
Zijn sproeiers eng ofzo? Wel met de naald spelen, en niet met de sproeiers?

Dat is ook nog eens de armste instelling. Dus je hebt al een veel te kleine sproeier, en je hebt hem nog armer gemaakt door de naald te verlagen.
 
Last edited:
Zijn sproeiers eng ofzo? Wel met de naald spelen, en niet met de sproeiers?

Dat is ook nog eens de armste instelling. Dus je hebt al een veel te kleine sproeier, en je hebt hem nog armer gemaakt door de naald te verlagen.

Misschien eerst even inlezen hoe een carburateur werkt.
Nee hoor, ik wil best met sproeiers spelen. Alleen is het probleem dat ik momenteel niet de goede maat in huis heb. De naald heb ik wel wat aangedaan, uiteindelijk liep de scooter toch het beste op de stand hoe hij al stond (hoogste plek van de 3)
 
Andere uitlaat betekent een andere sproeier.

Een scooter die super arm loopt kan ook gewoon mooi lopen. Dat is nou ook een beetje het lastige aan echt netjes afstellen, en daarom moet je altijd de kleur van de bougie controleren. (en dat moet dan natuurlijk een nieuwe bougie zijn)

De afstelling is 100% niet goed, dat kan ik je garanderen. Standaard sproeier is al veel te klein voor deze setup, en je hebt hem nog armer gemaakt door de naald op de armste stand te zetten. En schijnbaar ook nog de begrenzer uit de inlaat gehaald? (ook gewoon laten zitten)
Goede kans dat je iets van 30 maten groter moet oid. Onbegrensde uitlaat zit vaak al rond de 70, terugloop nog een paar maten groter.
 
Back
Top