Verder zitten er originele sproeiers in.
De scooter start goed, maar je moet enig gas bij geven. Als hij gestart is loop hij mooi stationair. Zouden de rollen juist te licht of te zwaar zijn?Ik kan me herinneren dat hier 54 standaard in zit. Misschien maar goed ook dat hij inhoudt want ik denk dat de cilinder anders te heet zou zijn geworden. Tenzij dit stiekem al gebeurd is. Start de scooter goed en blijft deze goed stationair lopen?
Daarnaast zou ik ook even kijken naar het gewicht rollen. Dit kan met een (standaard) imitatie variateur te zwaar zijn omdat er wordt uitgegaan van een standaard uitlaat
Dan zou ik beginnen met een juiste sproeier en lichtere rollen. Het pijpje van het luchtfilter zou ik erin laten. Kwa sproeier zou ik een setje bestellen met meerdere maten, zie onderstaand.De scooter start goed, maar je moet enig gas bij geven. Als hij gestart is loop hij mooi stationair. Zouden de rollen juist ligt of te zwaar zijn?
Gaan we doen!Dan zou ik beginnen met een juiste sproeier en lichtere rollen. Het pijpje van het luchtfilter zou ik erin laten. Kwa sproeier zou ik een setje bestellen met meerdere maten, zie onderstaand.
Sproeierkits Mezoly Gurtner
Mezoly sproeierkits Type sproeier: GurtnerInhoud: De sproeierkits bestaan uit 10 sproeierswww.k-parts.nl
Dat is de olieleidingGaan we doen!
Weet iemand trouwens waarvoor het slangetje in de onderstaande foto voor dient?
Ik moet wel zeggen dat het vermogen aanzienlijk gedaald is. Gisteren reed hij een stuk beter ( hij hield in op de 30). Maar het lijkt nu of het vermogen sterk gedaald is.De scooter start goed, maar je moet enig gas bij geven. Als hij gestart is loop hij mooi stationair. Zouden de rollen juist te licht of te zwaar zijn?
Hoort dat los te kunnen?Gaan we doen!
Weet iemand trouwens waarvoor het slangetje in de onderstaande foto voor dient?
Je kan hem demonteren omdat het een los onderdeel van de carburateur is. Hij hoort wel gewoon goed te zitten. Zo niet dan zal je zien dat er olie langs loopt.Ik moet wel zeggen dat het vermogen aanzienlijk gedaald is. Gisteren reed hij een stuk beter ( hij hield in op de 30). Maar het lijkt nu of het vermogen sterk gedaald is.
Post automatically merged:
Hoort dat los te kunnen?
Dankjewel, de bougie was zwart toen we deze controleerden. Ik neem aan dat hij te rijk afgesteld staat.Als je een blokje veel te arm laat lopen worden ze veel te heet etc, dus je hebt je cilinder zo gesloopt.
Ja, dat hoekje klemt er gewoon in. Moet wel klemmen natuurlijk, en er niet zomaar uit vallen.
Zou het probleem kunnen zijn dat we de 2takt olie van de action gebruikt hebben? Ik las ergens dat hierdoor de uitlaat verstopt kan raken.Oke dan. Als jij het zegt.
we gebruiken wel goedkope action 2takt olie. Hoe kan een scooter armer lopen als er een terugloop uitlaat op zit?Te rijk afgesteld met een standaard sproeier, pijpje eruit en terugloop uitlaat kan niet. Hij loopt hiermee altijd te arm.
Of er zit al een andere sproeier in. Wat ook nog kan is zwart van niet verbrande (goedkope) olie. Foto’s vertellen meer.
En nog een korte vraag: het schuifje op de naald bij de carb zit op de bovenste van de 3. Is dit goed of is het beter als deze omlaag gaat?Te rijk afgesteld met een standaard sproeier, pijpje eruit en terugloop uitlaat kan niet. Hij loopt hiermee altijd te arm.
Of er zit al een andere sproeier in. Wat ook nog kan is zwart van niet verbrande (goedkope) olie. Foto’s vertellen meer.
Nee hoor, ik wil best met sproeiers spelen. Alleen is het probleem dat ik momenteel niet de goede maat in huis heb. De naald heb ik wel wat aangedaan, uiteindelijk liep de scooter toch het beste op de stand hoe hij al stond (hoogste plek van de 3)Zijn sproeiers eng ofzo? Wel met de naald spelen, en niet met de sproeiers?
Dat is ook nog eens de armste instelling. Dus je hebt al een veel te kleine sproeier, en je hebt hem nog armer gemaakt door de naald te verlagen.
Misschien eerst even inlezen hoe een carburateur werkt.