VHM cilinderkop malossi 70cc 7T piaggo

Advertisement - register to remove this

zo werkt het niet , de vorm , inhoudt , squish breedte ,squish hoogte etc. hebben ermee te maken met wat je ermee gaat doen..

je hebt immers te maken met toerental , uitlaatkeuze , brandstofkeuze , onsteking etc. etc.

dit speelt allemaal mee , het is dus zo niet even te zeggen of dit voor JOUW scooter beter is..
 
Ik zat daar pas ook over na te denken:)

Ook over die jhs kopjes.

Ik was ook van plan om JHS te gaan testen, zijn iets van 30 eu geloof ik.

Dus in principe bij een ''normale'' setup, dus keihin 28mm, team uitlaat etc. Heeft het daar zoveel invloed op, zoals er gezegd word?;)
 
Wat ik zelf heb gezien/vernomen bij JHS kopjes..
Was dat het op sommige blokjes werkte. als je krappe in squish ging. en dan haalde je max 0.1pk meer. maar heb ook heel vaak gezien dat het minder scoorde.

Toch blijft het testen!
 
zo werkt het niet , de vorm , inhoudt , squish breedte ,squish hoogte etc. hebben ermee te maken met wat je ermee gaat doen..

je hebt immers te maken met toerental , uitlaatkeuze , brandstofkeuze , onsteking etc. etc.

dit speelt allemaal mee , het is dus zo niet even te zeggen of dit voor JOUW scooter beter is..

ja het enigste informatie wat op euroscooters staat is dit:

Zuigerhoogte: + 2.85 mm.
Volume: 7.25 cc.
Squish: 0.40 mm.

maar met me kennis over cilinderkoppen schiet ik daar ook niet veel mee op:p
dus ik moet aan de maker van de speed vhm cilinderkop vragen waarop hij het heeft gebaseerd om het zo maar te zeggen?
 
zuigerhoogte heb je ook pas wat aan als je een zuigerhoogte meter gebruikt..

verder , de kopinhoud heb je dus als je de cilinder op de goeie hoogte zet met pakkingen , zodat de zuiger op 2,85mm hoogte staat gemeten met een meter om de zuigerhoogte te meten..

en dan heb je dus een squish van 0,4mm ..

die informatie geven ze omdat je dan zelf kunt bepalen of dat in jouw ogen mischien beter zal werken , dus je moet van te voren al weten waarmee je bezig bent want met zo'n krappe squish moet je wel oppassen wat je doet.

ook is de kopinhoud iets wat fout kan gaan , het is namelijk ook afhankelijk van de brandstof die je gebruikt , wat voor uitlaat je gebruikt , wat voor ontsteking en vooral het tijdstop daarvan.

als je bijv een uitlaat hebt die te heet word , icm een krappe kopinhoud met een een brandstof met een te laag octaangetal kan het maarzo zijn dat ie gewoon opbrandt..

dus het is niet iets om mee te spelen , maar zoals hier al vaker is gezegd kun je dit testen , dus koop zo'n kop en ga testen op een bank met mengselmeter etc. erop..

anders kom je er niet achter wat dit voor JOUW setup doet..
 
ik zal in 1 van deze tijden de kop bestellen en uittesten. mijn is doel om 20pk+ uit mijn setup te persen dus elke klein beetje wat zal helpen komt wel van pas:p
 
Last edited by a moderator:
Eigenlijk moet jij zuchten,

je doet je best om het allemaal uit te leggen terwijl het de topicstarter allemaal geen ene reet interesseert wat je allemaal vertelt, stoer z'n setuplijstje post en het allemaal wel best vind als het maar harder blaast :*.
 
nou je zin, gezeik allemaal om niks. tuurlijk intereseerd het me wel anders zou ik dit topic niet starten.

maargoed conclusie is testen=weten

maargoed daar gaat het uiteindelijk wel om dat het "harder blaast":|
 
ik zal in 1 van deze tijden de kop bestellen en uittesten. mijn is doel om 20pk+ uit mijn setup te persen dus elke klein beetje wat zal helpen komt wel van pas:p

volgens mij heb je dat kopje niet nodig om met die set-up boven de 20pk te komen.
zoniet, is dat kopje niets voor jou.
 
cilinderkoppen kunnen veel verschil leveren als ze maar goed berekend zijn op jouwn setup. bijv: voor een 50cc crossertje heeft vhm een goede kop bereken en geeft een paar pk`tjes winst ( lees: gemiddeld 3 pk ).
 
cilinderkoppen kunnen veel verschil leveren als ze maar goed berekend zijn op jouwn setup. bijv: voor een 50cc crossertje heeft vhm een goede kop bereken en geeft een paar pk`tjes winst ( lees: gemiddeld 3 pk ).
Helaas gaat het hier om een Malossi cilinder waarvan de kop vrij goed presteert dus die 3pk kan je wel op je buik schrijven.
 
Back
Top