De ontsteking van een scooter bestaat uit meerdere componenten en bestaat niet alleen uit de stator, veel mensen hier op het forum noemen dit onterecht "ontsteking".
De cdi kun je helaas niet meten, alhoewel ik toch vaker een matrix-je zie met weerstandswaardes, maar dit is niet altijd echt betrouwbaar.
Daarom is het zaak om alle andere componenten, die wel meetbaar zijn, uit te sluiten.
De snelste manier om erachter te komen in welk onderdeel van de ontsteking het probleem zit, is het meten van de weerstand van elke draad van de losgetrokken cdi connector naar de min-pool accu.
Dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
Geeft de meter tijdens de meting I, L of OL aan in het display, zet de meter dan een Ohm-bereik hoger en meet opnieuw, maar zet bij het meten van de volgende draad het meetbereik weer op de laagste stand.
Meestal is dit 20 of 200 Ohm.
Maak een overzichtje met de draadkleuren, de gemeten waardes en het meetbereik waarop je elke draad gemeten hebt en post deze hier, misschien kunnen we je verder helpen.