Classic Vibe
New Member
Nadat onze Vespa Primavera (2019, 6000 km) onlangs met een lege accu stond, was het advies: Accu vervangen.
Dit gedaan, en dat ging even goed.
Deze week, met een maand oude accu, leeg, en dus niet willen starten, zelfs niet met startkabels (accu echt helemaal leeg dus).
Nieuwe/geladen accu geplaatst en een multimeter op de accu polen gezet.
Dit gebeurt er:
De Scooter reparateur in het dorp zegt de spanningsregelaar uitgewisseld te hebben voor een andere, en dat gaf hetzelfde effect... Weet het niet meer.
De Vespa is helemaal standaard, geen extra elektrische accessoires, alarm oid.
Alvast hartelijk dank voor suggesties!
Dit gedaan, en dat ging even goed.
Deze week, met een maand oude accu, leeg, en dus niet willen starten, zelfs niet met startkabels (accu echt helemaal leeg dus).
Nieuwe/geladen accu geplaatst en een multimeter op de accu polen gezet.
Dit gebeurt er:
- Contact uit, 12,6V
- Contact aan: 12,2 V
- Starten, motor draait stationair: 12,8 volt
- Bij stilstaand gasgeven: 14,00 V
- Tijdens rijden met gas open: 12,0V
- Tijdens rijden en gas los: ineens weer 14V !
De Scooter reparateur in het dorp zegt de spanningsregelaar uitgewisseld te hebben voor een andere, en dat gaf hetzelfde effect... Weet het niet meer.
De Vespa is helemaal standaard, geen extra elektrische accessoires, alarm oid.
Alvast hartelijk dank voor suggesties!