Logisch...vespa sprint snor scooter en wok status gekregen, er zit een 80cc onder.
Er mogen geen zelf aangebrachte begrenzers op een scooter aanwezig zijn.als ik hem begrens naar de toegestaande snelheid krijg ik hem dan door de keuring heen
Dat horen ze niet alleen, maar dat meten ze bij de RDW ook nog eens!horen ze gelijk dat het een zwaardere cillinder onder zit?
beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje opLogisch...
Er mogen geen zelf aangebrachte begrenzers op een scooter aanwezig zijn.
De constructiesnelheid, zoals vermeld op het kentekenbewijs, dient teruggebracht te worden.
Dus: originele cilinder erop en wat je eventueel verder veranderd hebt weer ongedaan maken.
Dat horen ze niet alleen, maar dat meten ze bij de RDW ook nog eens!
Drie mogelijkheden voor een WOK-scooter:
1: In originele staat terugbrengen.
2: Verkopen.
3: Slopen...
Dan is mijn kennis in deze niet toereikend geweest...beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje opIk wens je succes.
Dat is niet helemaal waar, want iedereen ervaart iets anders bij de RDW, De ene keer werd mijn scooter goedgekeurd toen er allerlei dingen niet in orde waren, en een andere keer dat 1 van mijn zei reflectors een beetje verkleurd was, werd deze wel weer afgekeurd, het zijn eenmaal vervelende mensen, dus zorg gewoon dat alles in orde is...Dan is mijn kennis in deze niet toereikend geweest...
Nou ja, om te beweren dat dit vervelende mensen zijn gaat toch wel een beetje ver.het zijn eenmaal vervelende mensen, dus zorg gewoon dat alles in orde is...
Dat klopt, ookal is het mijn eigen schuld is het nog steeds mijn mening dat het vervelende mensen zijn, ze keuren niet allemaal hetzelfde dat is eigenlijk oneerlijk...Nou ja, om te beweren dat dit vervelende mensen zijn gaat toch wel een beetje ver.
Deze mensen doen gewoon hun werk.
Is een postbode een vervelende mens omdat hij af en toe een rekening in de brievenbus gooit of in jouw geval een bekeuring omdat een andere "vervelende mens" je een WOk heeft gegeven!
Zorg dat je met die zogenaamde "vervelende mensen" zo weinig mogelijk te doen hebt/krijgt, hou je aan, de in deze maatschappij geldende regels, want omdat je met die "verveldende mens" van de RDW te doen krijgt is je eigen schuld.
beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje opIk wens je succes.
Wel vervelende en oneerlijke.Het zijn net mensen hé.
Wij krijgen ze (TUV en RDW) vaak over de vloer op de zaak voor de keuring van de tanken die wij lassen en de wegkeuring van de vrachtwagens. Altijd zeer aardige en behulpzame mensen welke zeer veel kennis bezitten. Natuurlijk zit er wel eens een kritische noot tussen maar dat is juist goed.Wel vervelende en oneerlijke.
Tenminste dat zegt iemand die de wet overtreedt en blijkbaar ervaringsdeskundige is met WOK bij de RDW.
Aan dat reizen wen je wel vlot aan, ik spreek uit ervaring.Maar je zit veel op de weg en dat moet je liggen.
En klanten bezoeken in het bijzonder, is soms ook heel interessant je komt soms op heel speciale plekken die weinig andere mensen gezien of bezocht hebben.Wij krijgen ze (TUV en RDW) vaak over de vloer op de zaak
Langzaam aan, nu goed technisch personeel schaars is en moeilijk te krijgen is, merk je dat werkgevers onder elkaar concureren om personeel aan te trekken, dit was vroeger wel anders.Er is juist een enorm tekort aan personeel bij de RDW. Had wel eens gekeken. De bezoldiging is zeer ruim met goede secundaire voorwaarden.
Wat ik al zei, gasschijf half blokkeren, heeft die zelfde vermogen als een 50cc dus zou de KW meter op 2.3 staan ongDe ene rdw is de andere niet.. De ene zal er wat minder moeilijk om doen dan bij een ander station wat strenger kan zijn.
Het is leuk dat je er door komt.. Alleen hoe lang zal dit blijven lukken voordat je wel echt door de mand valt.?
Op de bank kunnen ze prima op KW/h meten.. Als je weet wat een 100cc of andere motor scooter doet.. En ze testen het met jou 80cc en je komt in de buurt van die waardes, is er genoeg redenen om je scooter eens verder te onderzoeken.
Stratenboek. The horror....je hoeft niet meer zoals vroeger in de straatboeken te zoeken waar je precies moet zijn en de avond van te voren je route uit te stippelen
Gelukkig wel, moet je maar denken.Ik word oud merk ik al.
Yoo ik moet ook gaan keuren, heb je Snapchat ofzo dat legt wat makkelijker uit hoe je dat doet met die gasklepbeetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje opIk wens je succes.