Vespa sprint wok keuring

Frankstig44

New Member
Goedemiddag,

Ik heb op mijn vespa sprint snor scooter en wok status gekregen, er zit een 80cc onder. Nu vroeg ik mij af als ik hem begrens naar de toegestaande snelheid krijg ik hem dan door de keuring heen of horen ze gelijk dat het een zwaardere cillinder onder zit?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Advertisement - register to remove this

vespa sprint snor scooter en wok status gekregen, er zit een 80cc onder.
Logisch...
als ik hem begrens naar de toegestaande snelheid krijg ik hem dan door de keuring heen
Er mogen geen zelf aangebrachte begrenzers op een scooter aanwezig zijn.
De constructiesnelheid, zoals vermeld op het kentekenbewijs, dient teruggebracht te worden.
Dus: originele cilinder erop en wat je eventueel verder veranderd hebt weer ongedaan maken.
horen ze gelijk dat het een zwaardere cillinder onder zit?
Dat horen ze niet alleen, maar dat meten ze bij de RDW ook nog eens!

Drie mogelijkheden voor een WOK-scooter:
1: In originele staat terugbrengen.
2: Verkopen.
3: Slopen...
 
Logisch...

Er mogen geen zelf aangebrachte begrenzers op een scooter aanwezig zijn.
De constructiesnelheid, zoals vermeld op het kentekenbewijs, dient teruggebracht te worden.
Dus: originele cilinder erop en wat je eventueel verder veranderd hebt weer ongedaan maken.

Dat horen ze niet alleen, maar dat meten ze bij de RDW ook nog eens!

Drie mogelijkheden voor een WOK-scooter:
1: In originele staat terugbrengen.
2: Verkopen.
3: Slopen...
beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje op :) Ik wens je succes.
 
beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje op :) Ik wens je succes.
Dan is mijn kennis in deze niet toereikend geweest...
 
Dan is mijn kennis in deze niet toereikend geweest...
Dat is niet helemaal waar, want iedereen ervaart iets anders bij de RDW, De ene keer werd mijn scooter goedgekeurd toen er allerlei dingen niet in orde waren, en een andere keer dat 1 van mijn zei reflectors een beetje verkleurd was, werd deze wel weer afgekeurd, het zijn eenmaal vervelende mensen, dus zorg gewoon dat alles in orde is...
 
99 % van de tijd komt een scooter met een grotere cilinderinhoud door de rdw keuring mits hij gewoon netjes wordt afgevoerd, aan de buitenkant zie je toch niet of de boring van de cilinder groter is?

Beetje frappant om dan te zeggen dat ze dat “meten”
 
het zijn eenmaal vervelende mensen, dus zorg gewoon dat alles in orde is...
Nou ja, om te beweren dat dit vervelende mensen zijn gaat toch wel een beetje ver.
Deze mensen doen gewoon hun werk.
Is een postbode een vervelende mens omdat hij af en toe een rekening in de brievenbus gooit of in jouw geval een bekeuring omdat een andere "vervelende mens" je een WOk heeft gegeven!
Zorg dat je met die zogenaamde "vervelende mensen" zo weinig mogelijk te doen hebt/krijgt, hou je aan, de in deze maatschappij geldende regels, want omdat je met die "verveldende mens" van de RDW te doen krijgt is je eigen schuld.
 
Nou ja, om te beweren dat dit vervelende mensen zijn gaat toch wel een beetje ver.
Deze mensen doen gewoon hun werk.
Is een postbode een vervelende mens omdat hij af en toe een rekening in de brievenbus gooit of in jouw geval een bekeuring omdat een andere "vervelende mens" je een WOk heeft gegeven!
Zorg dat je met die zogenaamde "vervelende mensen" zo weinig mogelijk te doen hebt/krijgt, hou je aan, de in deze maatschappij geldende regels, want omdat je met die "verveldende mens" van de RDW te doen krijgt is je eigen schuld.
Dat klopt, ookal is het mijn eigen schuld is het nog steeds mijn mening dat het vervelende mensen zijn, ze keuren niet allemaal hetzelfde dat is eigenlijk oneerlijk...
 
beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje op :) Ik wens je succes.

De ene rdw is de andere niet.. De ene zal er wat minder moeilijk om doen dan bij een ander station wat strenger kan zijn.
Het is leuk dat je er door komt.. Alleen hoe lang zal dit blijven lukken voordat je wel echt door de mand valt.?

Op de bank kunnen ze prima op KW/h meten.. Als je weet wat een 100cc of andere motor scooter doet.. En ze testen het met jou 80cc en je komt in de buurt van die waardes, is er genoeg redenen om je scooter eens verder te onderzoeken.
 
Wel vervelende en oneerlijke. :rolleyes:
Tenminste dat zegt iemand die de wet overtreedt en blijkbaar ervaringsdeskundige is met WOK bij de RDW.
Wij krijgen ze (TUV en RDW) vaak over de vloer op de zaak voor de keuring van de tanken die wij lassen en de wegkeuring van de vrachtwagens. Altijd zeer aardige en behulpzame mensen welke zeer veel kennis bezitten. Natuurlijk zit er wel eens een kritische noot tussen maar dat is juist goed.

Er is juist een enorm tekort aan personeel bij de RDW. Had wel eens gekeken. De bezoldiging is zeer ruim met goede secundaire voorwaarden. Maar je zit veel op de weg en dat moet je liggen.
Leek mij geen slechte baan.
 
Maar je zit veel op de weg en dat moet je liggen.
Aan dat reizen wen je wel vlot aan, ik spreek uit ervaring.
Vooral in de huidige tijd met GSM, GPS en goed mobiel internet, je hoeft niet meer zoals vroeger in de straatboeken te zoeken waar je precies moet zijn en de avond van te voren je route uit te stippelen en je onvermijdelijke administratie en communicatie gaat een stuk vlotter.

Wij krijgen ze (TUV en RDW) vaak over de vloer op de zaak
En klanten bezoeken in het bijzonder, is soms ook heel interessant je komt soms op heel speciale plekken die weinig andere mensen gezien of bezocht hebben.

Er is juist een enorm tekort aan personeel bij de RDW. Had wel eens gekeken. De bezoldiging is zeer ruim met goede secundaire voorwaarden.
Langzaam aan, nu goed technisch personeel schaars is en moeilijk te krijgen is, merk je dat werkgevers onder elkaar concureren om personeel aan te trekken, dit was vroeger wel anders.

Maar wel opletten dat wanneer je te werk gesteld wordt bij de RDW dat je niet "vervelend en oneerlijk" wordt.

tenor.png
 
De ene rdw is de andere niet.. De ene zal er wat minder moeilijk om doen dan bij een ander station wat strenger kan zijn.
Het is leuk dat je er door komt.. Alleen hoe lang zal dit blijven lukken voordat je wel echt door de mand valt.?

Op de bank kunnen ze prima op KW/h meten.. Als je weet wat een 100cc of andere motor scooter doet.. En ze testen het met jou 80cc en je komt in de buurt van die waardes, is er genoeg redenen om je scooter eens verder te onderzoeken.
Wat ik al zei, gasschijf half blokkeren, heeft die zelfde vermogen als een 50cc dus zou de KW meter op 2.3 staan ong :)
 
je hoeft niet meer zoals vroeger in de straatboeken te zoeken waar je precies moet zijn en de avond van te voren je route uit te stippelen
Stratenboek. The horror....

Door dat stratenboek wist je veel dingen uit je hoofd qua wegen en dergelijke.
Nu rijdt iedereen blind op de vaginatie, uh, navigatie ;-)

Ik word oud merk ik al.
 
beetje late reactie maar, hoe bedoel je ze meten dat bij de RDW??? ik heb al meerdere 80cc tjes door de keuring heen gebracht, mijn eigen 72cc alle bijkomende onderdelen buiten zuiger en cilinder full malossi, is er allemaal doorheengekomen, standaard CDI erin, Varioring, en als je CARB hebt... Dan open je op je Carb je zwarte kap, en schroef er een schroef in dat de gasschijf minder ver open gaat, dan valt het geluid ook stukken minder op, en je gas gaat dan maar 50% open ongeveer dus trekt die als een 50cc tje op :) Ik wens je succes.
Yoo ik moet ook gaan keuren, heb je Snapchat ofzo dat legt wat makkelijker uit hoe je dat doet met die gasklep
 
Back
Top