Vespa sprint injectie opvoeren

Toop10

New Member
Best forumleden,

Onlangs een vespa sprint injectie aangeschaft, op te teller loopt ie 53. Optrekken heeft ie moeite mee, ook lange heuvels gaat ie niet harder dan 35.
Het liefst zou ik de topsnelheid verhogen maar nog belangrijker dat heuvels met hogere snelheid kunnen worden afgelegd. Als iemand een goede setup weet, laat het me weten!
Zit na te denken over een malossi ecu, weet iemand hoe hard mn scooter dan ongeveer zal gaan?

Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu ORIGINEEL
Snelheid: 49kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Origineel
Rollen: 6.5 Gram Origineel
Drukveer: Origineel
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi Multivar
Snelheid: 55kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi ECU + Malossi Multivar
Snelheid: 61kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Injtronic ECU Malossi
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Als je harder wilt zal ik voor een 80cc gaan, of een sprint met carberateur kopen.
 
Ik heb er een malossi ecu en 7.5 gram rolletjes onder gezet. Loopt nu 62 en trekt als een zonnetje! Ik overweeg nog een multivar eronder te zetten, denk dat het dan rond de 65 word
 
Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu ORIGINEEL
Snelheid: 49kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Origineel
Rollen: 6.5 Gram Origineel
Drukveer: Origineel
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi Multivar
Snelheid: 55kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi ECU + Malossi Multivar
Snelheid: 61kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Injtronic ECU Malossi
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Als je harder wilt zal ik voor een 80cc gaan, of een sprint met carberateur kopen.

Al vaak voorbij zien komen, netjes gedaan man
 
Ik heb er een malossi ecu en 7.5 gram rolletjes onder gezet. Loopt nu 62 en trekt als een zonnetje! Ik overweeg nog een multivar eronder te zetten, denk dat het dan rond de 65 word
Heb je misschien een video van je teller als je optrekt? Heb zelf een multivar en ecu en hij loopt maar 51 dus ik ben aan het kijken wat er nou mis is
 
Ik heb er een malossi ecu en 7.5 gram rolletjes onder gezet. Loopt nu 62 en trekt als een zonnetje! Ik overweeg nog een multivar eronder te zetten, denk dat het dan rond de 65 word
Ik heb een malossi ecu erop zitten en 7,5 gram rollen en de multivar en hij trekt 65 maar super langzaam hij blijft veel haken op 40 km en haalt pas na 10 minuten rijden 60 bij mij, ik heb namelijk een vespa sprint iget 2018. Weet jij misschien wat het probleem is?
 
Heb je misschien een video van je teller als je optrekt? Heb zelf een multivar en ecu en hij loopt maar 51 dus ik ben aan het kijken wat er nou mis is
Ik heb hetzelfde met mijn zip Iget, met malossi multivar en 7.5g rollen haal ik met de brom ECU 51 gps en met de Malossi ECU 53. Ik heb ook lichtere rollen geprobeerd, maar dit maakte vrij weinig uit
 
Ik heb hetzelfde met mijn zip Iget, met malossi multivar en 7.5g rollen haal ik met de brom ECU 51 gps en met de Malossi ECU 53. Ik heb ook lichtere rollen geprobeerd, maar dit maakte vrij weinig uit
Beste ik zal straks is een filmpje maken en inderdaad is raar dat we allemaal hetzelfde probleem hebben...

Jullie hebben waarschijnlijk die originele mitsiboshi snaar van de fabriek erin zitten.

Vervang deze met een piaggio snaar en dan is het hoogst waarschijnlijk opgelost.
 
Ik heb het zelfde probleem, ik heb een sprint iget 2018 met malossi ecu, malossi multivar met 7,5gr rollen, witte drukveer een een power commander. als die koud is gaat die echt niet harder dan 45 daarna schiet die opeens naar de 55. heb meerdere mensen gehoord die 60/63 wel halen, bij mij lukt dit ook niet als die volledig warm is.
 
Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu ORIGINEEL
Snelheid: 49kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Origineel
Rollen: 6.5 Gram Origineel
Drukveer: Origineel
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi Multivar
Snelheid: 55kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Origineel Bromfiets
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Vespa Sprint I-GET 4TAKT 3V 45kmpu + Malossi ECU + Malossi Multivar
Snelheid: 61kmpu
Cilinder: Origineel
ECU: Injtronic ECU Malossi
Luchtfilter: Origineel
Vario: Multivar 4Takt Speciaal Malossi
Rollen: 7.5 Gram Malossi
Drukveer: Wit Malossi
Koppeling: Origineel
Koppelinghuis: Origineel
Vertanding: Origineel
Uitlaat: Origineel

Als je harder wilt zal ik voor een 80cc gaan, of een sprint met carberateur kopen.

Excuus op voorhand, misschien beetje domme vraag ...

Zijn de genoemde snelheden de snelheden zoals af te lezen op de km-teller ?

Klopt het dat we bij omrekenen naar werkelijke snelheid - zoals bijv. af te lezen op een gps-apparaat - zo'n 10 % moeten aftrekken van de snelheid zoals afgelezen van de km-teller ?
 
Klopt het dat we bij omrekenen naar werkelijke snelheid - zoals bijv. af te lezen op een gps-apparaat - zo'n 10 % moeten aftrekken van de snelheid zoals afgelezen van de km-teller ?
Snelheidsmeters van scooters/brommers geven altijd te veel aan.
Het zal niet exact 10% zijn maar in die orde van grotte moet je wel rekenen.

Scooter van mijn zoon rijdt exact 45 kmpu op de GPS en de snelheidsmeter geeft, op een haarbreedte na, net geen 50 kmpu aan.
 
Last edited:
Zoiets, had ik idd verwacht.
Hartelijk dank voor je antwoord, nu weet ik nog duidelijker waar ik aan toe ben zodra ik eraan ga beginnen.
.... Én dat ik, met "slechts" de upgrade in de vorm van de multivar, precies onder het WOK-risico zal blijven.

Ik neem aan dat met deze setup op top-snelheid het brandstof-verbruik met iets van 15% zal toenemen.
Is deze aanname in de goede richting ?
 
Back
Top