Vespa Sprint: aparte barsten in lak

faxe23

New Member
Hi iedereen!

Ik heb mijn Vespa Sprint 2018 injectie nu al een tijdje, erg blij mee. Ik heb hem 2e hands gekocht en ruim 4000 km op gereden nu. De verkoper zei dat de scooter nooit is gespoten etc.

Ineens begint de lak erg raar te barsten. Het lijkt alsof het onder de lak is. Dit is aan beide zijkanten zo en rondom alle 4 de ''zuignappen'' van mijn klapdrager.

Hebben mensen een idee wat dit is, hier ervaring en wellicht ook een oplossing?

Ik was mijn scooter altijd 1 keer in de week en ik poets mijn scooter 2 keer in de maand (soms vaker) en dit doe ik met commadant poets 4.

Hopelijk genoeg info gegeven.

Alle opmerkingen en tips zijn welkom!

Groetjes
 

Attachments

  • foto lak 2.jpg
    foto lak 2.jpg
    87.9 KB · Views: 29
  • foto lak 3.jpg
    foto lak 3.jpg
    157.3 KB · Views: 28
  • foto lak 4.jpg
    foto lak 4.jpg
    145.9 KB · Views: 29
  • foto lak.jpg
    foto lak.jpg
    125.2 KB · Views: 27
Advertisement - register to remove this

Te kort laten drogen van de verf alvorens er blanke lak over is gespoten waarschijnlijk. Je kan er sowieso niks aan doen behalve schuren tot de primer en overnieuw spuiten.
 
Te kort laten drogen van de verf alvorens er blanke lak over is gespoten waarschijnlijk. Je kan er sowieso niks aan doen behalve schuren tot de primer en overnieuw spuiten.
Thanks voor je reactie. Dit is dus niet de lak van fabrieks af? dan weet ik even dat de verkoper niet eerlijk is geweest:)
 
Het lijkt me niet van de fabriek, ik zou ook niet zoveel poetsen vooral bij moderne voertuigen hoeft dat niet. Je zal er eerder alleen krassen en swirls e.d van krijgen.
 
Thanks voor je reactie. Dit is dus niet de lak van fabrieks af? dan weet ik even dat de verkoper niet eerlijk is geweest:)
ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn scooter laten spuiten bij customscooters zaandam, door vocht in mijn schuur zijn ook kleine stukjes lak los, gelukkig heb ik de speciale kleur inmiddels in sprayvorm in huis
 
schuur het inderdaad op, eventueel waar nodig primer toepassen, vervolgens mijn speciale matte kleur erop en afronden goede transparante matte lak
 
Commandant is dan ook geen wekelijkse poets :confused:maar een polijstmiddel wat je normaal gesproken gebruikt op verkrijtte of zo goed als kapotte lak om deze weer te laten blinken.
Ziet er mij uit dat je de blanke lak laag kapotgepoetst hebt door de hele tijd commandant te gebruiken(want dat doet het, het haalt een laagje lak per keer weg, net als fijn schuurpapier) dat nu de blanke lak zo dun is dat die bij het minste of geringste breekt en loslaat.
 
Oei Oei, elke 2 weken commandant? Dan is het 100% het verhaal van @JanJaap

Poetsen moet je gewoon met wax doen. Kan je elke dag gebruiken als je zou willen. Commandant is inderdaad om verweerde lak op te knappen.
 
Back
Top