Vespa Sprint 4v 80cc topsnelheid

Pesman

Member
Hallo,

Ik heb een Vespa Sprint 4t 4v 80cc op een 2v kabelboom.

de setup is :
80cc top performance
7,5 gr
multivar witte drukveer
sproeier 82
Ducati geel doorgezaagd.

Hij gaat alleen maar 75 kmpu. Hij trekt er wel heel snel naar toe maar houd vervolgens in en brult het uit van de toeren. Ik zat te denken misschien iets met de vertanding? Heb ook nog wel een setje zwaardere rollen, misschien dat dat helpt :)
Hoe krijg ik er meer uit?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe zorg ik ervoor dat hij niet op zijn max zit? Valt daar nog wat aan te doen?
Ik weet dat er in die 4v blokjes gigantisch veel potentie zit. Basis daarbij een multivar. Dus hoe kan mijn vario op zijn max zitten.
Mhh, De malossi multivar zorgt al voor een hogere top, je zou de zwaardere rolletjes kunnen proberen maar dan zal je wel wat langzamer optrekken. Is het een snor (geweest)? Dan kan je een brom vertanding erin zetten of anders een ‘sport/race’ vertanding erin zetten
 
Mhh, De malossi multivar zorgt al voor een hogere top, je zou de zwaardere rolletjes kunnen proberen maar dan zal je wel wat langzamer optrekken. Is het een snor (geweest)? Dan kan je een brom vertanding erin zetten of anders een ‘sport/race’ vertanding erin zetten
Blok is 45 kmpu. Denk dat er brom vertanding in zit. Race vertanding, secundair of?
 
met primaire en secundaire vertanding haal je nog wat winst, ik zou er zeker in investeren, ik heb namelijk al eens een blok kapot gereden door met overtoeren rond te jagen :)
Hoe zorg ik ervoor dat hij niet op zijn max zit? Valt daar nog wat aan te doen?
Ik weet dat er in die 4v blokjes gigantisch veel potentie zit. Basis daarbij een multivar. Dus hoe kan mijn vario op zijn max zitten.
in de 4v blokjes zit inderdaad een hoop potentie, ik ben nu zelf bezig met het ombouwen van mijn Vespa.
 
met primaire en secundaire vertanding haal je nog wat winst, ik zou er zeker in investeren, ik heb namelijk al eens een blok kapot gereden door met overtoeren rond te jagen :)

in de 4v blokjes zit inderdaad een hoop potentie, ik ben nu zelf bezig met het ombouwen van mijn Vespa.
Vind het vervelendst dat het gewoon niet lekker rijd. Vanaf 70 brult hij het uit, klinkt nergens naar. Beginnen met secundair? En dan pas primair of?
 
Vind het vervelendst dat het gewoon niet lekker rijd. Vanaf 70 brult hij het uit, klinkt nergens naar. Beginnen met secundair? En dan pas primair of?
Secundair is de meest gekozen optie, dit moet wel geperst worden op de as, dus zou het even bij de scooterzaak laten doen. Hierdoor zakken de toeren al aanzienlijk, maar de optrek zakt wel iets.
 
dan is je vario op zn max gok ik zo
Gokken is dokken.
Controleren is beter dan genezen. (je portemonnee genezen bedoel ik daarmee.)

Ik weet dat er in die 4v blokjes gigantisch veel potentie zit.
in de 4v blokjes zit inderdaad een hoop potentie

Ik wil niemand beledigen maar eerlijk gezegd, denk ik dat jullie elkaar wat wijs maken!
Je kunt in dit 4T miniblokje, nog duizenden euro's steken maar dit zal nooit een racemonster worden.
Mijn Kymco 125cc 4T reed met pijn en moeite 106 op het tellertje op vals plat naar beneden en zonder tegenwind.
GPS was dit hooguit 95 kmpu, wat wil je dan met een 80cc-tje.
Hier kun je een vergulde multivar, trekveertjes, drukveer en vertanding onder steken met nog steeds een bedroevend resultaat.

Als je fatsoenlijk snel wilt rijden, steek je geld liever in het behalen van een motorrijbewijs en koop iets fatsoenlijks.
 
Ik wil niemand beledigen maar eerlijk gezegd, denk ik dat jullie elkaar wat wijs maken!
Je kunt in dit 4T miniblokje, nog duizenden euro's steken maar dit zal nooit een racemonster worden.
Mijn Kymco 125cc 4T reed met pijn en moeite 106 op het tellertje op vals plat naar beneden en zonder tegenwind.
GPS was dit hooguit 95 kmpu, wat wil je dan met een 80cc-tje.
Hier kun je een vergulde multivar, trekveertjes, drukveer en vertanding onder steken met nog steeds een bedroevend resultaat.

Als je fatsoenlijk snel wilt rijden, steek je geld liever in het behalen van een motorrijbewijs en koop iets fatsoenlijks.

Klopt, heb je gelijk in. Ik hoef ook geen 95 te gaan. Ik wil graag de 80-85 kmpu aantikken en dat is hard zat. Gaat me erom dat ik het niet comfortabel vind om 75 te gaan terwijl dat ding zichzelf opvreet in overtoeren. Hij schreeuwt het echt uit namelijk en je hoort dat hij de boel niet kwijt kan op vol gas.
 
Ik zou eens beginnen of het daadwerkelijk een feit is dat je overbrenging (niet je eindoverbrenging) inderdaad op z'n max loopt en de volledige vario en koppelingspoulie wordt gebruikt. (Steepjes methode)
Als dit zo is, kun je altijd nog geld uitgeven aan een andere eindoverbrenging.
 
Back
Top