Vespa sprint 4T 2V E2 wil niet harder dan 50 (teller)

Sprinter98

New Member
Beste forumleden,

Een maand gelden heb ik mijn Vespa Sprint om laten zetten van snor naar brom. De scooterdealer had hier 10 gram rollen in gezet (of laten zitten want volgens mij is dit standaard voor brom Vespa?). Dit reed natuurlijk dramatisch dus ik heb zelf een Malossi Multivar geplaatst met 6,1 gram rollen. Dit reed natuurlijk al stukken beter, al liep hij wel erg hoogtoerig. Nu tijdelijk de 10Gr rollen en 6,1Gr rollen om en om geplaatst (had geen andere rollen liggen, maar deze zijn nu onderweg). Na een lange tijd rijden wil de scooter net boven de 50 op de teller uitkomen. Ik vind dit een gevaarlijke snelheid om tussen de auto's te rijden, zeker omdat de optrek ook niet de snelste is.

Mijn setup:
Malossi multivar
witte drukveer
6,1Gr en 10Gr rollen (nogmaals tijdelijk, dit is niet optimaal maar beter dan de 6,1Gr)
Sproeiermaat 78 (80 geprobeerd maar wilde toen niet boven de 40 uitkomen).
Oranje veertjes (weet niet precies welke, zaten er al in)
Regelbare CDI
Geen varioring
Voor de rest is alles standaard

Iemand enig idee hoe de snelheid zo kan tegen vallen. Heeft dit eventueel te maken met dat dit eerst een snorscooter was of is de vertanding van snor en brom hetzelfde? Ik hoor graag jullie meningen en adviezen!
 
Advertisement - register to remove this

Beste forumleden,

Een maand gelden heb ik mijn Vespa Sprint om laten zetten van snor naar brom. De scooterdealer had hier 10 gram rollen in gezet (of laten zitten want volgens mij is dit standaard voor brom Vespa?). Dit reed natuurlijk dramatisch dus ik heb zelf een Malossi Multivar geplaatst met 6,1 gram rollen. Dit reed natuurlijk al stukken beter, al liep hij wel erg hoogtoerig. Nu tijdelijk de 10Gr rollen en 6,1Gr rollen om en om geplaatst (had geen andere rollen liggen, maar deze zijn nu onderweg). Na een lange tijd rijden wil de scooter net boven de 50 op de teller uitkomen. Ik vind dit een gevaarlijke snelheid om tussen de auto's te rijden, zeker omdat de optrek ook niet de snelste is.

Mijn setup:
Malossi multivar
witte drukveer
6,1Gr en 10Gr rollen (nogmaals tijdelijk, dit is niet optimaal maar beter dan de 6,1Gr)
Sproeiermaat 78 (80 geprobeerd maar wilde toen niet boven de 40 uitkomen).
Oranje veertjes (weet niet precies welke, zaten er al in)
Regelbare CDI
Geen varioring
Voor de rest is alles standaard

Iemand enig idee hoe de snelheid zo kan tegen vallen. Heeft dit eventueel te maken met dat dit eerst een snorscooter was of is de vertanding van snor en brom hetzelfde? Ik hoor graag jullie meningen en adviezen!
Als het niet is aangepast komt het idd door de snorvertanding
 
hoe oud/dun is je snaar?
Deze is zeer recent vervangen, pas een paar honderd kilometer mee gereden.
Post automatically merged:

het mix verschil van rollen is veel te groot , als je mix ... mix dan met max 1 gram verschil.
Zet er eens allemaal 6,4 gram in.
Ja klopt daar heb je zeker gelijk in. Ik ga dat dit weekend doen en dan deel ik het resultaat.
 
Back
Top