Vespa Sprint 2t

Tycho0525

Member
Hallo

Ik zit er aan te denken om een 2-takt Vespa Sprint aan te schaffen.
Omdat waneer een 4t vespa sprint motorische problemen krijgt ik ze meestal zelf niet kan maken, en dus veel geld kwijt ben.
En natuurlijk omdat een 2t wat sneller is.
Maar is het wel verstandig om een vespa sprint 2t te kopen in 2021?
Ik heb geen last van milieu zones.

Groet
 
Advertisement - register to remove this

Juist leuk zo'n 2 takt, simpele techniek.
Wij hebben 3 4 takt scooters en een Gilera Typhoon uit 1998 2 takt.
Deze is helemaal uit elkaar geweest en heel veel vervangen, lekker janken met zo'n ding en het ruikt ook nog lekker.

En zo'n 2 takt Vespa is een stuk goedkoper dan een 4 takt.
 
Hallo

Ik zit er aan te denken om een 2-takt Vespa Sprint aan te schaffen.
Omdat waneer een 4t vespa sprint motorische problemen krijgt ik ze meestal zelf niet kan maken, en dus veel geld kwijt ben.
En natuurlijk omdat een 2t wat sneller is.
Maar is het wel verstandig om een vespa sprint 2t te kopen in 2021?
Ik heb geen last van milieu zones.

Groet
Die 2t vespa’s zijn vrij zeldzaam en houden waarde. Ik zeg doen.
 
Hallo

Ik zit er aan te denken om een 2-takt Vespa Sprint aan te schaffen.
Omdat waneer een 4t vespa sprint motorische problemen krijgt ik ze meestal zelf niet kan maken, en dus veel geld kwijt ben.
En natuurlijk omdat een 2t wat sneller is.
Maar is het wel verstandig om een vespa sprint 2t te kopen in 2021?
Ik heb geen last van milieu zones.

Groet

Worden er nog 2-takt versies gemaakt en verkocht dan?? Ik zou zeggen meteen doen. Het is inderdaad zo dat je met 2-takt voor 80% de oorzaken van problemen zelf kunnen achterhalen en fixen. Leer je ook nog eens wat techniek bij.

Vind die hele 4-takt gebeuren maar niks. Scooters zijn meer en meer op auto's gaan lijken (jaarlijkse onderhoudsbeurten en reparaties). Scooterboeren vinden dat maar al te graag ok. Die verdienen flink geld aan simpele ''onderhoudsbeurten''.
 
Worden er nog 2-takt versies gemaakt en verkocht dan?? Ik zou zeggen meteen doen. Het is inderdaad zo dat je met 2-takt voor 80% de oorzaken van problemen zelf kunnen achterhalen en fixen. Leer je ook nog eens wat techniek bij.

Vind die hele 4-takt gebeuren maar niks. Scooters zijn meer en meer op auto's gaan lijken (jaarlijkse onderhoudsbeurten en reparaties). Scooterboeren vinden dat maar al te graag ok. Die verdienen flink geld aan simpele ''onderhoudsbeurten''.
Deze scooters worden nog wel gemaakt en verkocht in duitsland. Mensen in nederland importeren deze scooters en keuren ze om. Daardoor zijn ze op de nederlandse 2de hands sites nog hier en daar te vinden.

Ik heb er wel 1tje gevonden, maar de prijs vind ik te goed om waar te zijn. En nadat ik even de reviews van de verkoper op google heb ingetypt zag ik het al helemaal niet meer zitten.

Er stond onder andere dat bij 2e hands scooters bij deze zaak, vaak snel problemen ontwikkelden. En dat deze zaak veel geld in rekening bracht voor de reparaties.

Niet dat ik er snel heen zou gaan voor reparatie's, maar dat er misschien iets mankeert aan de scooter waar je een aantal weken later achter komt.

2300 voor een 2015 model vespa sprint met ongeveer 11000km en dan die reviews zegt voor mij al genoeg helaas.

Maar ik ben nog wel aan het rond kijken voor een andere 2takt vespa sprint op de markt.
 
Back
Top