Het startrelais is nieuw dus ik ga ervan uit dat dit oke is.
Omdat de startmotor draait als je de twee rode draden kortsluit betekent dat je startmotor en de draden van en naar de accu ook in orde zijn, kortom, het hoofdcircuit is in orde.
Het probleem zit dus in het stuurcircuit van het startrelais.
De spanning van het remlicht wordt ook gebruikt voor de aansturing van het startrelais maar omdat je remlicht werkt, zit je probleem niet in de remschakelaars noch is er een zekering defect in het stuurcircuit.
Helaas heb ik geen schema van de Piaggio Iget modellen maar als ik naar de video in post#9 van
@kimmykim kijk, zie ik op de spoel van het startrelais een geel/groene draad en een paarse draad arriveren.
De geel/groene draad is de spanning van het remlicht.
De paarse draad loopt naar de startknop en van de startknop loopt er een vermoedelijk zwarte draad naar massa (=min-pool accu).
Dus zaak is om te meten, of er spanning arriveert op de geel/groene draad bij je startrelais en of je diezelfde spanning ook meet op de paarse draad bij je startrelais, dit met de scooter op contact en een rem ingetrokken en eerst zonder de startknop te drukken en daarna door wel de startknop in te drukken.
Je kunt hiervoor gebruik maken van een multimeter of een 12V testlampje.
Dus laat maar iets weten als je de testjes gedaan hebt en wat de resultaten waren, afhankelijk hiervan gaan we verder.
Als je niet weet hoe je spanning moet meten met een testlampje of multimeter, laat dan ook iets weten en geef dan even aan of je met een multimeter of testlampje gaat testen.