Vespa snor 2009 2takt - Euro begrenzer!?

sjonnie91

New Member
Beste,

Ik zit met het volgende: Ik heb een Vespa snor 2 takt uit 2009 die vanuit de dealer direct is opgevoerd tot 55 km/h op te teller (wat zou touwens de echte snelheid zijn?).

Nu woon ik in de randstad en zijn daar ongelooflijk veel rollerbanken. Daardoor wil ik mijn Vespa laten begrenzen met een Euro-begrenzer, toerenbegrenzer. Nu heb ik via Google gelezen dat het nou niet echt heel fijn is voor je ontsteking omdat het kortsluiting kan veroorzaken, dit wil ik natuurlijk niet.

Welke begrenzer zouden jullie mij adviseren? (Hoeft niet te goedkoopste te zijn!)
 
Advertisement - register to remove this

zou die scooter zelf gewoon terug begrenzer naar 35 km/u op de teller..

Zeker als je in een omgeving woont met gigantisch veel controlles om de zoveel weken.

Ik had die 2-takt zelf zoiezo niet gehouden maar daarvoor een 4-takt gekocht (eentje na 2011)

Dat leverd meer vele malen voordelen op

- 2takt is lastig goed te laten rijden (als die geheel standaard is) gaat gewoon slecht lopen.
- Benzine verbruik is best wel gigantisch hoog te noemen.. Met een 4-takt loopt het motorblok veel efficienter ( minder last van gigantisch motor toeren, waarvan 75% niet aan nuttig gebruikt word om het achterwiel aan te drijven.
- Geen gezeur dat je trekkracht verliest met een 4-takt (je zou zelf iets meer hebben dan een uitlaat gepropte 2-takt scooter.
- Minder last van stank.
-Wetend dat 1 liter olie ongeveer 2000km mee gaat, en 750ml 4-takt olie iets langer mee gaat en niet verbrand de uitlaat uit komt..
-4takt is beter naar de juiste snelheid af te regelen, zonder dat het extra bij effecten heeft op de motor.
- Overigens mag je met scooters na 2011 een milieuzone naderen , een scooter daarvoor dus niet.
 
Last edited:
Als je in Amsterdam woont dan zou ik er sowieso niet aan beginnen aangezien 2 takt scooters met ingang van 1 januari 2018 verboden zijn in de binnenstad en omringd.
Buiten dat heeft eurokit alles wel gezegd, het is moeilijk een opgevoerde snor 2 takt goed te begrenzen.
Voor 2 takt scooters is een eurobegrenzer de enige goede begrenzer alleen moet je hem goed laten afstellen, zodat het niet opvalt als je op de rollerbank moet.
 
Zaterdag is de begrenzer geplaatst, echt top! Werkt perfect met een afstandsbediening. Vespa rijdt nu 33/35 op de teller en trekt normaal op zonder stotteren.
Een begrenzer laten plaatsen zodat de Politie, tijdens een controle, niet kan ontdekken dat je scooter opgevoerd is ?
Denk je dan: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.............????
KEEP ON DREAMING..................
Ga zo door...
Jij komt er wel.....................................................................
 
Zaterdag is de begrenzer geplaatst, echt top! Werkt perfect met een afstandsbediening. Vespa rijdt nu 33/35 op de teller en trekt normaal op zonder stotteren.
Een begrenzer laten plaatsen zodat de Politie, tijdens een controle, niet kan ontdekken dat je scooter opgevoerd is ?
Denk je dan: ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom.............????
KEEP ON DREAMING..................
Ga zo door...
Jij komt er wel.....................................................................


Bedankt voor je ongezouten mening, subtiel ook :)

We zullen het zien wat er gaat gebeuren.
 
Zaterdag is de begrenzer geplaatst, echt top! Werkt perfect met een afstandsbediening. Vespa rijdt nu 33/35 op de teller en trekt normaal op zonder stotteren.



Bedankt voor je ongezouten mening, subtiel ook :)

We zullen het zien wat er gaat gebeuren.
Had ik inderdaad iets subtieler kunnen verwoorden.
Was minder hard bedoeld dan gezegd.
Excuus...
 
Laten we zeggen dat menig agent tegenwoordig ook op de hoogte is van de huidige ontwikkelingen omtrent begrenzers, dus de kans dat je gepakt wordt is nog steeds aanwezig.
Desalniettemin, als je geluk hebt kom je door de controle heen.
 
Back
Top