Vespa Sfera

Daney

Well-Known Member
Goedemiddag allemaal, ik zit mezelf maar van alles af te vragen en bij deze aan jullie.

mijn scooter komt maar zeer moeilijk op toeren en het is vergelijkbaar met bvb de massa kabel die niet is aangesloten. als ik naast mijn scooter gaat rennen en erop springen rijd hij zo hard als ik kan rennen, wanneer ie hem op de standaard laat staan en gas geef duurt het zeer lang meer dan 30sec voor die op vol vermogen draaid.

12 mm carb Dellorto
mijn drukveer wit polini
omega zilver
sproeier 84
Bidalot racing uitlaat was voorheen een gianelli
6.00gr rollen
standaard cilinder
standaard vario, heb wel een mhr 2000 met 3.5gr liggen maar kreeg voorlopig geen verbetering dus vandaar nog maar weer even de standaard.

mijn bougie is zwart en nat en ploft soms uit de uitlaat.

sproeier lijkt mij niet het enigste probleem hij heeft er hiervoor zogezegd op gelopen, heb hem namelijk overgenomen maar opende de cilinder en gebroken zuigerveer zwarte zuiger en toen een ander cilindertje erop en hij draaid dus fantastisch stationair maar rijden zou ook wel fijn zijn.


ik hoop dat jullie misschien een idee hebben alvast bedankt.

Daney
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

oké nou ik heb er een nieuw bougietje in gezet + kap nieuw en nog doodslaan en niet op toeren willen komen. het duurde even btw maar heb het meteen even bekeken
 
Ik had vroeger hetzelfde probleem met mijn nrg.
Als ik de achterrem inkeep, dan liep de scooter goed, trok ie in1 keer door.. Met de rem los had ik hetzelfde probleem als jou.
Ik heb een extra massakabel gemonteerd tussen het frame en blok, toen was het probleem..
Bij mij was het massa punt op het frame weggeroest.
 
oké ja zoals ik al zei de massa is opnieuw aangelegd en nog geen verbetering, hij gaat snel naar de monteur. toch bedankt
 
Dan zou je haast gaan zeggen dat het in de bobine/cdi of ontsteking moet zitten.
een monteur kan de oorzaak van het probleem wel constateren.
ik ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte aub
 
ja daarom joh, tis zoeken naar een speld in een hooiberg op het moment. ik hoop snel te laten weten wat het probleem precies was. en nogmaals bedankt en tot de volgende post!
 
Back
Top