Vespa s 50 2t

KnuckleMagic

Well-Known Member
Eey,

Ik heb hier een vespa s 50 2t staan en wil hem natuurlijk effe harder laten lopen (en optrekken). Ik heb gekeken op Easyparts.nl.
En ik heb daar een transmissieset gevonden van Malossi:


Transmissieset Malossi Mhr Over Range Piaggio 2000


Ik heb nog effe door gekeken voor andere opties. en kwam op de

Malossi Mhr Delta Clutch


Nu heb ik de vraag:

Zal ik door middel van deze onderdelen echt veel harder gaan of harder optrekken. En of jullie misschien nog andere opties voor mij hebben.

Gr.

KnuckleMagic
 
Advertisement - register to remove this

Nee, het scheelt echt heel weinig. Ga dan voor een andere cilinder + uitlaat.
Zo'n setje heeft weinig invloed op een standaard 50cc.

Cilinder zoiets als een Dr70. Hoef je niet je krukas te vervangen :) 100 euro voor het complete kitje

Je moet trouwens niet naar de naam van het merk kijken. Malossi is wel goed, maar er zijn betere alternatieven voor een lagere prijs.

Edit: als je je standaard cilinder wilt behouden, zoek dan naar een power 1 variateur. Die zijn rond de 30-35 euro en zijn gewoon hartstikke goed. Koop dan ook gewoon een andere uitlaat en dan heb je al meer trekkracht en een hogere topsnelheid.
 
Last edited:
Nee, het scheelt echt heel weinig. Ga dan voor een andere cilinder + uitlaat.
Zo'n setje heeft weinig invloed op een standaard 50cc.

Cilinder zoiets als een Dr70. Hoef je niet je krukas te vervangen :) 100 euro voor het complete kitje

Je moet trouwens niet naar de naam van het merk kijken. Malossi is wel goed, maar er zijn betere alternatieven voor een lagere prijs.

Ik weet niet of een 70cc cilinder wel echt geschikt is voor straat want ik moet rond de 50-60km op een dag en het gaat mij meer om het optrekken. en volgens mij is z'n 70cc aardig moeilijk te begrenzen?

aangezien ik niet zo graag aangehouden wil worden (uitzondering voor snelheid) omdat ik een 70cc heb.

Nog andere suggesties
 
Ja wat ik dus in de edit had gezet. Die power1 variateur geeft je een iets hogere topsnelheid en een uitlaat geeft je meer trekkracht en ook een beetje topsnelheid. Ik weet niet of je een terugloop uitlaat erop wilt hebben, anders koop je een sito plus en ontgrens je die uitlaat. Ook redelijk wat trekkracht erbij. Stel hem wel goed af, want dat is ook van belang. Uitlaatje kost ongeveer 70/80 euro en die variateur dus 35 euro. Dat is 1/3 van het bedrag van die hele malossi set en het heeft zelfs meer effect.
 
Ja wat ik dus in de edit had gezet. Die power1 variateur geeft je een iets hogere topsnelheid en een uitlaat geeft je meer trekkracht en ook een beetje topsnelheid. Ik weet niet of je een terugloop uitlaat erop wilt hebben, anders koop je een sito plus en ontgrens je die uitlaat. Ook redelijk wat trekkracht erbij. Stel hem wel goed af, want dat is ook van belang. Uitlaatje kost ongeveer 70/80 euro en die variateur dus 35 euro. Dat is 1/3 van het bedrag van die hele malossi set en het heeft zelfs meer effect.

Oke thnx voor je antwoord. Je edit had ik niet gelezen sorry.
 
Standaard Piaggio vario is prima, die hoef je dus zeker niet te vervangen mits hij nog in goede conditie is.

En een sitoplus gaat ook weinig meer vermogen geven dan de standaard uitlaat..

DR70 icm standaard uitlaat wil prima, en is nog slijtvast ook.
 
andere vario is zoiezo merkbaar beter.

gaat het om een snor of brom model??
is het en snorscooter, dan scheelt het al zeer veel om een 'brom' cilinder erop te zetten.

overrange en delta clutch iig absoluut niet!! :p zonde van je geld.

ik zou zeggen: dr70, stnd uitlaat ontgrenst, en eventueel een andere vario
 
met 70 ook gelijk even de standaard membraam plaatjes vervangen voor carbonnen plaatjes,

de standaard plaatjes willen dan nog wel is breken met een 70cc, deze plaatjes zijn niet duur.
 
2mm voetpakkingen onder de cilinder leggen, eventueel bovenkant van de cilinder afdraaien.
Sproeier 64 erin en de luchtschroef goed afstellen ( staat vanuit de fabriek veelstever open.)
 
Back
Top