het is inderdaad handiger om hem even achter in de poeliehelften van de koppeling te klemmen zodat je vóór meer ruimte krijgt, maar als hij 'm voor echt afgeklemd heeft, hàd er dus eigenlijk een shim tussen gemoeten. (dat klopt dan met dat ie nu beroerd trekt)Zat bij het aandraaien van de vario je snaar helemaal onderin ?
Dan heb je deze waarschijnlijk afgeklemd en is deze tijdens het rijden weer omhoog gekomen en zit er nu speling op de vario. Als eerste loopt dan je kunststof ventilatie schijf eraf en dan de starterkrans.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet echt op heb gelet. Heb sowieso niet heeel veel verstand van scooters. Ik ga hem zometeen weer uit elkaar draaien en kijken wat jullie bedoelen.Enige tips zometeen bij t terug in elkaar zetten?Zat bij het aandraaien van de vario je snaar helemaal onderin ?
Dan heb je deze waarschijnlijk afgeklemd en is deze tijdens het rijden weer omhoog gekomen en zit er nu speling op de vario. Als eerste loopt dan je kunststof ventilatie schijf eraf en dan de starterkrans.
Jazeker, trek de achterste poulie naar je toe zodat daar de snaar onderin kan zitten.Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet echt op heb gelet. Heb sowieso niet heeel veel verstand van scooters. Ik ga hem zometeen weer uit elkaar draaien en kijken wat jullie bedoelen.Enige tips zometeen bij t terug in elkaar zetten?
Bedoel je hier de poulies bij de koppeling?Jazeker, trek de achterste poulie naar je toe zodat daar de snaar onderin kan zitten.
Dan kan de snaar vooraan boven in de poulie, dus niet tegen de as aan.
Kijk eventueel met een lampje of de poulies goed aansluiten op de vario bus.
Ja, bij je achterwiel.Bedoel je hier de poulies bij de koppeling?
Jazeker, trek de achterste poulie naar je toe zodat daar de snaar onderin kan zitten.
Dan kan de snaar vooraan boven in de poulie, dus niet tegen de as aan.
Kijk eventueel met een lampje of de poulies goed aansluiten op de vario bus.
Ik zie dat ik erg weinig ruimte heb bij me variobuisJa, bij je achterwiel.
Die snaar kan veel verder in de koppelingpoulies (bij je achterwiel)Ik zie dat ik erg weinig ruimte heb bij me variobuis
Jazeker, trek de achterste poulie naar je toe zodat daar de snaar onderin kan zitten.
Dan kan de snaar vooraan boven in de poulie, dus niet tegen de as
Hoeveel speling moet er zitten? want ik kan hem dr helemaal induwen maar dat lijkt me weer teveel speingDie snaar kan veel verder in de koppelingpoulies (bij je achterwiel)
Druk deze 2 poulies uitelkaar en duw de snaar verder naar binnen je zal dan zien dat je bij je varia meer speling krijgt op de snaar.
Je moet hem zo ver mogelijk erin duwen!Hoeveel speling moet er zitten? want ik kan hem dr helemaal induwen maar dat lijkt me weer teveel speing
Kdenk dat bij de variateur alles wel in orde is ju, hij trekt goed op en maakt geen raar geluid meer. Alleen de topsnelheid is wat minder geworden (50-55 was eerst makkelijk 60-62)Je moet hem zo ver mogelijk erin duwen!
En dan alles netjes vast zetten bij de vario
zodra je de scooter start word de snaar automatisch op spanning gezet
Dat kan je nog opvullen met een shimring of meer, verkrijgbaar bij K-parts of Zandri.Kdenk dat bij de variateur alles wel in orde is ju, hij trekt goed op en maakt geen raar geluid meer. Alleen de topsnelheid is wat minder geworden (50-55 was eerst makkelijk 60-62)
Hij kan niet meer verder worden ingedrukt, heb vanochtend weer gereden en de top is nu 45 wat eerst 60 was. Kreeg bij de multivar ook een zwart plastic ringetje wat ik dacht dat een varioring was, moet ik hier wat mee doen?je hebt zó op de foto juist te veel. heb je je bus ook helemaal aangedrukt? bus en binnenkant snaar moeten gelijk liggen.View attachment 69389
Bij een multivar zit altijd een ring die om de variobus past. Heb er inmiddels genoeg.heb je wel de bus van je multivar bij je multivar gebruikt? of is dit de originele bus nog? (als de gradenplaat van een multivar dikker is, moet de bijbehorende bus evenveel korter zijn). is dat plastic ringetje dezelfde diameter als je bus of pas hij juist eromheen? en zit er geen handleiding bij waar in staat wat je daarmee moet?
of is er misschien een shim van achter je originele ramplaat op de krukas blijven zitten?