Vespa LX 4T 2V werkt alleen op de begrenzer

hoi allemaal! ik zit helaas met een probleem.

Ik ben al lang bezig om het uit te zoeken maar kom er niet uit..
ik heb een mooie vespa lx 4t 2v en wou hem graag netjes 34 laten lopen aangezien ik hem gekocht heb met begrenzer waardoor hij op de teller zo'n 60 gaat. als ik de 34 cdi erin stop wil hij niet eens starten :(. het blok is verder als het goed is aardig origineel, dat weet ik alleen niet zeker. dit probleem gaat gepaard met nog een probleem, hij valt uit na een tijdje rijden..
naar school is voor mij iets van 12km rijden, bijna aan 1 stuk rechtdoor dus lekker vol gas. Maar als ik zo'n 10km gehad heb begint hij te stotteren en steeds langzamer te rijden. met stilvallen als gevolg. na een tijdje doet hij het wel weer. alleen is dit na loop van tijd erger geworden. gisteren moest ik naar mijn werk toe (4km) en na 1-2km viel die al stil terwijl er de hele dag nog niet op gereden was.. ik moet wel zeggen dat hij wel anders reed dan normaal. maar goed ik dus denken dat hij het na het werk wel gewoon weer zou doen aangezien hij dan 6 uur heeft kunnen afkoelen. 21:45 ben ik klaar met het werk en wil de scooter starten, maar tot mijn verbazing gaat hij niet eens meer aan?! ik heb alles geprobeerd wat in me op kwam maar niks lukte. uiteindelijk bleef hij 5 seconden stationair lopen maar viel dan weer uit (ook terwijl ik gas bijgaf). vandaag thuis aantal dingen geprobeerd en ineens startte hij weer zonder problemen. rondje gereden, geen probleem. toen kwam mn broertje achterop zitten om even langs de Mac te gaan. heenweg was geen probleem, maar zodra we na een half uurtje klaar waren bij de Mac en ik weer weg wou rijden deed hij weer gek?! heb hem stil gezet langs de weg en het rubberen hoesje van de bougie dop eraf gehaald. toen deed hij get wel weer en heb er verder nog niet echt meer mee gereden aangezien ik er niet naar uit kijk om hem nog een keer naar huis te moeten duwen..

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verteld. hopelijk weet iemand mij te helpen!

mvg,
Niels
 
Advertisement - register to remove this

Snortuning is op dit forum niet toegestaan en aangezien je scooter al 60 rijdt werken wij daar wel aan mee als je de scooter met de ontgrensde cdi weer rijdend krijgt.

als ik de 34 cdi erin stop wil hij niet eens starten :(
Heeft de scooter ooit gereden met de 34 kmpu cdi?
Heb je met de 34 kmpu cdl vonk?
 
Last edited:
Snortuning is op dit forum niet toegestaan en aangezien je scooter al 60 rijdt werken wij daar wel aan mee als je de scooter met de ontgrensde cdi weer rijdend krijgt.


Heeft de scooter ooit gereden met de 34 kmpu cdi?
Heb je met de 34 kmpu cdl vonk?
bedankt voor je reactie, nee dit blok heeft nooit met 34 gelopen, maar ik wil geen scooter hebben die “illegaal” is en wil hem juist graag terug krijgen naar 34km/h. ik heb nog niet gekeken of ik vonk heb met de 34 cdi, echter heeft de cdi het altijd wel gedaan in een andere vespa.
 
de bougiekabel 3 cm afknippen en er opnieuw opdraaien..
verder... is er misschien een paarse draad doorgeknipt?
dan kan t wel eens kloppen dat ie met de 34 cdi niet wil starten.

ik zou eerst de bougiekabel aanpakken.
 
de bougiekabel 3 cm afknippen en er opnieuw opdraaien..
verder... is er misschien een paarse draad doorgeknipt?
dan kan t wel eens kloppen dat ie met de 34 cdi niet wil starten.

ik zou eerst de bougiekabel aanpakken.
ik ga straks even een stukje eraf knippen, bedankt. waar loopt dit paarse draad? dan kan ik het even bekijken. zelf heb ik niks doorgeknipt maar misschien de vorige eigenaar?
 
weet niet 100% zeker of het een paarse is bij vespa......(misschien dat de zoekfunctie uitkomst bied)
die draad word vaak doorgeknipt om meer toeren te kunnen maken.

kijk ook ff in de bougiedop...misschien is het binnenwerk weg geknettert door slecht contact.
 
weet niet 100% zeker of het een paarse is bij vespa......(misschien dat de zoekfunctie uitkomst bied)
die draad word vaak doorgeknipt om meer toeren te kunnen maken.

kijk ook ff in de bougiedop...misschien is het binnenwerk weg geknettert door slecht contact.
ik ga het even uitzoeken, ik weet wel dat de bougiedop wel speling heeft als hij erop is geklikt.
 
je kan t veertje binnenin een beetje richten waardoor ie strakker om de bougie gaat zitten.
maar helemaal 'vast' gaat zoiezo niet lukken.
hij mag geen speling hebben OP de bougie,zeg maar... anders gaat ie vonken op de bougie ipv de bougie die vonkt.
en dan kan je wel eens die klachten krijgen die je omschrijft.

maar.... eerst zorgen dat de bougie kabel en dop in orde zijn.
op jewtube vind je zeer veel handige info!
 
ik heb net de 34 cdi erin gedaan met een verkort draadje zoals je zei, hij start nu met de cdi wel maar valt dan direct uit. de eerste keer dat hij startte kon ik gas geven maar haperde en stotterde hij heel erg. is dit alleen afstelwerk of is er nog iets aan de hand?
 
afstellen is alleen aan t eind als t apparaat loopt en blijft lopen zonder te toveren.
haperen en stotteren komt vaak door de timing.
deze staat ernaast of 180 graden verkeerd.

heb t deze week al meerdere keren getypt... maar check de massa.
dan je ook erg rara en vervelende dingen.
stinkt naar benzine ,start niet, hapert en noem maar op.
ff draad van de - van de accu naar de bout van de startmotor.
deze heb ik bij mijn scooter gemaakt van een 6mm2 draad.
 
afstellen is alleen aan t eind als t apparaat loopt en blijft lopen zonder te toveren.
haperen en stotteren komt vaak door de timing.
deze staat ernaast of 180 graden verkeerd.

heb t deze week al meerdere keren getypt... maar check de massa.
dan je ook erg rara en vervelende dingen.
stinkt naar benzine ,start niet, hapert en noem maar op.
ff draad van de - van de accu naar de bout van de startmotor.
deze heb ik bij mijn scooter gemaakt van een 6mm2 draad.
ah oké, thanks! ik ga het proberen. heb idd het idee dat hij stinkt naar benzine met de 34cdi. ik ga het proberen! en de timing, hoe verander ik dat?
 
top! wat typ ik dan in op youtube? als ik timing afstellen doe weet ik niet precies wat ik moet kijken want er zijn meerdere soorten video’s. klinkt misschien dom maar weet jij hoe ik het moet opzoeken?
 
dat filmpje wat ik poste moet je al 90% op weg helpen.
altijd kort en bondig... merk + type + probleem intoetsen en veel kijken.
jou probleem/oplossing zit er ALTIJD tussen. (we zijn niet de eerste op zon apparaat)

t kan er allemaal fancy uitzien.. maar zonder kappen is t allemaal maar sprataans ;-)
 
hij start ook elke keer wel in 1 keer met kikken maar elektrisch heeft hij er moeite mee gekregen. lijkt wel alsof de accu ineens leeg is, ik ga morgen even dat min draadje vanaf de accu naar de startmotor doen :)
 
Back
Top