JannesHermans

New Member
Hallo,
Ik heb een paar maanden geleden een Vespa lx50 2t gekocht uit het jaar 2008. Ik ben zelf nog bezig om me rijbewijs te halen dus ik kan er niet veel op rijden, nog een paar weekjes wachten. Vandaag reed ik een stuk van -+10km en na de eerste paar kilometers viel hij opeens na een tijdje vol gas gegeven te hebben uit. dit gebeurde later in de rit meerdere keren, waarna als ik het contact uit draaide en een minuut wachten ik hem weer langzaam maar zeker kan starten. Het duurt dan ook even om vermogen op te bouwen tijdens het rijden.

Ik heb zelf basiskennis van scooters/brommers. Ik heb bijvoorbeeld de carburateur schoongemaakt nadat hij een poosje niet goed benzine gaf. Dit was een week geleden maar nu is dat verholpen. In die week heb ik vaak geprobeerd de scooter elektrisch te starten zonder dat het lukte. Dit heeft misschien invloed gehad op de accu maar daarvan heb ik heel weinig verstand. Wel is het zo dat als ik na die minuut wachten terwijl ik stil sta hem elektrisch probeer te starten, de elektrische start minder krachtig is. Daarentegen als ik het contact aan heb staan doet de toeter en het remlicht etc het perfect. Dit bracht me aan het twijfelen. Ik heb ook nog gedacht aan oververhitting maar dat lijkt me sterk na minder dan 2km.

Als je enig idee hebt waar dit aankan liggen of hoe het verholpen kan worden hoor ik het graag!
Jannes Hermans
 
Advertisement - register to remove this

Als je scooter stil valt tijdens het rijden voortaan niet zomaar weer proberen te starten, sla die maar ff op in je "basiskennis" en eerst nakijken wat er aan de hand is. Als je cilinder is warmgelopen wat makkelijk kan na 2km zonder genoeg smering dan is die nu inmiddels helemaal naar de klote. En hoe heb je je carb schoon gemaakt?
 
Back
Top