Vespa Iget probleem

Mellew

New Member
Beste Lezers,

ik heb een vespa primavera brommer Iget uit 2019 met wat problemen.

Alshij stationair loopt valt hij na2 minuten langzaam uit doordat die een beetje stottert. Het lijkt te weinig toeren. Dit probleem was ook al met originele ecu etc.

Ik heb dit probleem vermeld bij de scooterzaak en toen zei hij dat het mogelijk iets met de luchtfilter kan zijn omdat die verkeerd geleverd of geïnstalleerd is uit de fabriek. Dit hebben ze toen aangepast. Echter heeft dit dus niet het probleem verholpen.

Ik heb gister een malossi ecu laten monteren en malossi multivar - met 7,5 gram rollen.
Max snelheid is 55 met wind mee, hoog windscherm.

Echter zou ik 60+ moeten halen volgens vele andere.

Hoe zou ik het uitvallen kunnen verhelpen en de max snelheid kunnen verhogen?

dank!
 

Attachments

  • E5515C9C-85FE-4193-AD5A-D84A4137E89C.png
    E5515C9C-85FE-4193-AD5A-D84A4137E89C.png
    467.8 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Mellew,

ik weet niet hoe het zit in Nederland maar hier in Belgie heeft men minimaal 2 jaren fabrieksgarantie en sommige merken zelfs 3 jaren.

Als dit ook zo is in Nederland, vind ik het heel onverstandig dat je aan een scooter in de garantieperiode en bestaande problemen toch gaat (laten) sleutelen.

Ik zou hem fijn origineel maken en eerst het probleem met het uitvallen, onder garantie, laten verhelpen.
Indien dit in orde gemaakt is, kun je altijd nog proberen de scooter wat sneller te maken.

Is de ECU uitgelezen door de dealer, wellicht dat een sensor niet naar behoren werkt en de scooter daardoor uitvalt?

Joey vd Schaar heeft een hele serie video's gemaakt op Youtube omtrent opvoeren van de I-Get.
Wellicht kun je hier wat extra info uithalen omtrent het niet helemaal halen van de beoogde maximale snelheid.
 
Mellew,

ik weet niet hoe het zit in Nederland maar hier in Belgie heeft men minimaal 2 jaren fabrieksgarantie en sommige merken zelfs 3 jaren.

Als dit ook zo is in Nederland, vind ik het heel onverstandig dat je aan een scooter in de garantieperiode en bestaande problemen toch gaat (laten) sleutelen.
Hier zie je hoe het in Nederland geregeld is (punt 3):

 
Ik heb de scooter 2e hands gekocht via een autohandelaar.

de ecu en de multivar set zouden de max snelheid op 60+ moeten brengen op de teller wat 54 op de rollerbank zou beteken (wok proof)



Mellew,

ik weet niet hoe het zit in Nederland maar hier in Belgie heeft men minimaal 2 jaren fabrieksgarantie en sommige merken zelfs 3 jaren.

Als dit ook zo is in Nederland, vind ik het heel onverstandig dat je aan een scooter in de garantieperiode en bestaande problemen toch gaat (laten) sleutelen.

Ik zou hem fijn origineel maken en eerst het probleem met het uitvallen, onder garantie, laten verhelpen.
Indien dit in orde gemaakt is, kun je altijd nog proberen de scooter wat sneller te maken.

Is de ECU uitgelezen door de dealer, wellicht dat een sensor niet naar behoren werkt en de scooter daardoor uitvalt?

Joey vd Schaar heeft een hele serie video's gemaakt op Youtube omtrent opvoeren van de I-Get.
Wellicht kun je hier wat extra info uithalen omtrent het niet helemaal halen van de beoogde maximale snelheid.
 
vespa primavera brommer Iget uit 2019
Ook al het is de scooter 2e hands gekocht, dan heb je volgens de Europese/Nederlandse wet wel degelijk recht op garantie.
Minimaal 2 jaar fabrieksgarantie.
Je dient de verkoper aansprakelijk te stellen.
Als deze hier moeilijk over doet, of je komt er samen niet uit, neem dan contact op met de fabrikant.

Zie mijn vorige antwoord bij #3...

EDIT:
heel onverstandig dat je aan een scooter in de garantieperiode en bestaande problemen toch gaat (laten) sleutelen.
Helemaal mee eens.
Zo verspeelt men de kans op garantie.
 
Last edited:
Kijk eens of alle slangetjes uit de luchtfilter niet dubbel zitten. Zelf dit probleem ook gehad. Toen deze vrij lagen liep hij weer goed. Iget blokjes zijn gewoon heel gevoelig voor de kleinste veranderingen
 
iets lichter in rollen? anders een 80cc monteren, 50cc 4 takt zijn niet vooruit te branden kwa snelheid
4t zijn best vooruit te branden, weet niet waar je dat vandaan haalt?
De 4v en de 2v zijn altijd makkelijk en goedkoop sneller te maken. Niet zoals een 2t natuurlijk.

een iGet is gewoon erg duur om op te voeren, denk al aan een Malossi ECU waardoor je 5km harder gaat, twv 200 euro.
Een 80cc kost al gauw met montage etc 600-800, als je het zelf doet miss 300 a 400 euro.

Maar ik vind 60+ op teller al hard zat voor een iget.
 
4t zijn best vooruit te branden, weet niet waar je dat vandaan haalt?
De 4v en de 2v zijn altijd makkelijk en goedkoop sneller te maken. Niet zoals een 2t natuurlijk.

een iGet is gewoon erg duur om op te voeren, denk al aan een Malossi ECU waardoor je 5km harder gaat, twv 200 euro.
Een 80cc kost al gauw met montage etc 600-800, als je het zelf doet miss 300 a 400 euro.

Maar ik vind 60+ op teller al hard zat voor een iget.
50cc 4 takt gaat gewoon niet hard, zelf all monteer je van alles haal je net de 75 a 80km, dat ter vergelijking met een ontgrenste aerox uit de winkel die all 80 gaat met alles orgineel
 
dat ter vergelijking met een ontgrenste aerox uit de winkel die all 80 gaat met alles orgineel

Ben benieuwd bij welke winkel je nog een Yamaha Aerox 2T nieuw kan kopen?

Het model 2020 is een 4T met injectie, deze zal even hard lopen als een Iget en net zo duur of misschien nog duurder om het zaakje op te voeren.

Hij is wel heeeel erg zuinig!!! ;)
 
paar jaar terug kon je die nog nieuw kopen, en dan zelfs amsterdam mee in rijden aangezien het bouwjaar dan 2016 of 2017 was, nu zijn ze idd niet meer te koop, ook de aerox 4t is niet vooruit te branden kwa 50cc
 
Back
Top