Beste mede-forumgebruikers,
onlangs een Vespa aangeschaft, op goed vertrouwen via marktplaats gekocht.
Had ik niet moeten doen.
Ik merkte al dat tijdens de bochten de scooter niet stabiel leek.
Ik dacht dat het aan mij lag, ik reed nooit scooter.
Onlangs heeft mijn broertje erop gereden, kwam al binnen 30 seconde terug en gaf aan dat er iets mis mee is.
Frame blijkt doorgeroest. De achterkant van de scooter kan je helemaal heen en weer laten dansen terwijl die stil staat.
Naar een scooterzaak geweest, geeft aan dat het einde oefening is en de scooter net zoveel waard is als de benzine die er nog in de tank zit.
Ik heb er best wat voor betaald dus gaf niet zo snel op.
Gebeld met enkele scooterzaken nadat ik op google gelezen had over een frame versterken van de vespa.
Ik dacht: als ik van 3 scooterzaken hetzelfde antwoord krijg dan gooi ik m weg.
Scooterzaak 1
Gaf hetzelfde antwoord als hierboven.
Scooterzaak 2
Je kan erop blijven rijden aangezien hij het nog doet, maar rij er niet harden mee als 10 of 15 km per uur.
Al je er harder mee rijdt dan breekt het door de helft bij een hobbel.
Scooterzaak 3
Gaf aan een oplossing te hebben door een lasser. Kosten zijn ongeveer 400 euro en de scooter is hierna nog steviger als origineel.
Heeft het over de bodemplaat die dichtgelast wordt. Ik weet niet zeker of hij me goed begreep.
Helaas zit deze zaak helemaal in friesland (Kollum ofzo) dus even langsgaan met het probleem heeft ook geen zin.
Mijn vraag aan jullie is:
Kan ik hier nog iets mee? Een frameversterker ofzo?
Een andere oplossing? Ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem (hoorde dat vespa veel roest op het frame).
Help!