Vespa ET2 start/vonkt niet.. nogal vaag!

ZAPC

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik heb een nogal raar probleem ( en ben een enorme leek). Mijn oude trouwe vespa'tje start normaal gesproken altijd. Soms wel even met een aantal keer kicken, maar goed dat is het probleem niet.

Nu heb ik hem afgelopen weekend gewassen (gewoon met emmertje en wat sop) en hij start niet meer. Het vreemde is dat hij 10 min na het wassen nog wel startte (heb ik toen ff gecheckt).

Nu het beestje een paar dagen niet meer aangeraakt te hebben wilde ik hem gisteren(kick)starten, en er gebeurde niks. Na 10 min kicken nog steeds geen leven te bekennen. Ik heb de boegie bekeken en die was inderdaad nat. Heb deze drooggemaakt, nog even vervangen door een andere, maar niks mocht baten...
Vervolgens nachtje laten staan (misschien wilde dat werken), maar nee hoor, vandaag was wederom geen leven te bekennen.

--> het punt is.. HIJ vonkt dus niet meer... Ik heb de boegie in zijn kapje, met het contact aan, en tegen het frame (aarde) gehouden, maar geen vonkje!!

Wat kan het allemaal zijn.. weet iemand waar het bij een Vespa et2 aan kan liggen.. Ik heb mijn scoot vaak nodig, dus hoop dat het niet al te ingrijpend is..

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top