Ben ik weer.
- Toen je een keer zo lang moest starten, hoorde je toen een klik of bleef het helemaal stil?
Kun je meten wat ie nu aan spanning levert bij stilstand, maar ook bij draaiende motor. Laadt ie voldoende op?
- Vespa heeft soms een bescherming om starten te blokkeren wanneer de standaard 'uit' staat. Gaat via een schakelaar bij de standaard en een draadje naar de ECU
- Nog even over het niet starten van toen en de startbeveiliging die op het startrelais in werkt. Het startrelais krijgt aan de ene kant stroom wanneer je de startknop indrukt en een handle inknijpt. Het andere contact op het relais loopt naar de ECU, en daar geeft deze aarde, maar alleen wanneer de motor niet loopt. Zo werkt dat, maar het zal nu geen rol spelen, want je kunt m gewoon starten.
- mogelijk heb je het gasklephuis los gehad bij het vervangen van de startmotor. Maar niet de stekkers hoeven losmaken.
- kijken naar de zekering contacten kan iets uitsluiten: er is een 7,5 A zekering tussen de accu en de ECU.
- Dat de klachten zoals inhouden en ploffen vermeerderen bij hogere temperatuur kan te maken hebben met dat een warme motor, een armer mengsel krijgt en een slechte vonk dan pas merkbaar wordt. Langs die lijn kom je op een andere bougiedop, bobine en pickup
- Verder weet ik niet. Succes!