vespa ciao opvoeren

jones

Well-Known Member
jips,
ik heb een zwarte vespa ciao en die rijd nu ongeveer 35km/h ik zou hem zeer graag wat opvoeren maar ik weet eigenlijk bijna niets over brommers dus als je tips geeft leg dan alles goed uit mischien kan je ook vertellen hoe ik hem deftig kan afstellen.
alvast bedankt
j
 
Advertisement - register to remove this

13mm dellorto carburateur ( 30 euro ong. )
En idd gewoon race uitlaat iets als polini long ( 50 eurotjes ong. )
Hiermee zal de top hoger liggen + trekt sneller op.

Snelheid ligt vooral aan je poulie. ( dat ronde ding bij het achterwiel waar je vsnaar in ligt ;) )
Groter = sneller optrekken
Kleiner = sneller gaan

Dus als je sneller wilt optrekken neem poulie 90/95 mm
Sneller gaan, maar dan stuk langzamer optrekken 55/60mm poulie.
Poulies zijn ong 5 euro meen ik.
 
ok echt zoveel bedankt ik denk dat ik gewoon een grotere poulie derop ga steken want hij moet nog altijd legaal zijn hé, waar woon je anders kan je eens afkomen en kunnen we het tesamen doen? ik moet nog zoveel leren! Ik woon in brugge.
laat iets weten jooz
 
ik zou hem vooral iets rapper willen laten optrekken en mischien een andere uitlaat, zou je me ook eens kunnen vertellen waarvoor die carburateur dient. bij een scooter kan je die poulie indd erg goed zien zitten maar ik heb een zwarte vespa ciao dus zit die daar ook aan het achterwiel? die is dan allesinds een stuk kleiner.
J
 
Ik woon in Groningen ;) Dus helaas.
Ok de poulie zit aan de andere kant dan waar de uitlaat zit.
Heb je de lange kap al eraf gehaald?
Er zitten 2 soorten schroeven in die kap, die moet je indrukken en een kwart slag naar links draaien meen ik. Dan zie je bij het achterwiel de poulie. De std. poulie is idd veel kleiner dan die van een scooter.

De grotere carburateur zorgt ervoor dat er meer benzine/lucht in de motor komt. Hierdoor trekt de ciao stukje harder op en rijd meestal ook iets harder.
 
Back
Top