This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vespa 4 takt verliest vermogen

RayanElmo

New Member
Hallo mensen. Ik heb een vespa sprint 4t2v en ik heb sinds 1,5 week een probleem. Mijn scooter verliest langzamerhand zijn optrekkracht en topsnelheid. Ik heb een 80cc zit er al 4k in en reed altijd 70 ermee. Nu rij ik max 45/50 en mijn optrek is nog slomer dan een 50cc. Ik heb recent een onderhoudsbeurt zelf uitgevoerd en heb de rolletjes,v-snaar,olie en bougie vervangen. Ik heb ook een spruitstuk nieuw gemonteerd maand terug en heb ook nieuwe pakking daarbij gedaan. Waar moet ik naar gaan kijken want mijn snelheid is echt om van te huilen, alvast bedankt!
Post automatically merged:

Ik heb ook de kleppen gesteld en dit heeft het snelheidprobleempje niet verholpen, mijn scooter start alleen beter maar voor de rest geen verschil in vermogen.

Last edited:
Als de scooter al beter startte met kleppen stellen , zou ik voor de zekerheid de compressie meten . Best kans dat je ingeslagen kleppen hebt , of het begin van een verbrande klep . Stonden ze erg strak ?

Mijn inlaat stond helemaal dicht die kon ik niet heen en weer wiebelen, dus heb die losser gezet en met een voelermaatje op 0.10 gezet. De uitlaat was wel helemaal goed op 0.15