Verzopen CPI Aragon

predatorpaddock

Well-Known Member
Hallo,

Gisteren eindeloos zitten kloten om te kijken wat er aan de hand was waarom mijn CPI aragon 50 Paddock niet start... uiteindelijk de bougie eruit gehaald en schoon gemaakt, daarna starte die wel met moeite, mijn accu had ik daarnaast ook helemaal leeg gemaakt haha.
Maar daarna toen alles het weer deed (met moeite) ging ik naar mijn werk, toen ik van me werk weg wilde rijden deed hij weer moeilijk met starten, hij was nog steeds verzopen, nou liet ik hem onderweg beetje uitlopen, in de zin van dat hij toeren aanhield dus dacht ik dat hij te veel benzine had, tot het een beetje weer weg was.
En vanochtend wil ik hem weer starten lukt het nu helemaal niet... weet iemand ff een goeie snelle oplossing voor dit probleem?

Mijn CPI is helemaal standaard voor zover ik weet, hij loopt 70-75 dus varioring eruit, deze zaterdag een servicebeurt gehad.

En nog iets, omdat ik deze 2e hands geb gekocht en er geen boekjes uiteraard bij zitten, weet iemand misschien hoe de choke op mijn cpi aragon paddock werkt?


thx
 
Advertisement - register to remove this

heb je de carb al een keer uit elkaar gehaald? lijkt wel of de vlotter niet netjes afsluit en dus elke keer hij stil staat verzuipt.

keer kicken met de bougie eruit contakt wel afzetten en kijk eens of hij benzine uitspuwd ik zou het igg inde carburateur zoeken.
 
meestal door je zadel + bak te verwijderen bij andere scooters moet je net de kap onder het zadel verwijderen voor erbij te kunnen.
ik moet dus mijn luchtfilter van mijnn carb afhalen helemaal, maar om die goed te kunnen verwijderen moet ik denk ik mijn kap er eerst afhalen, btw eht kan toch geen kwaad als ik mijn luchtfilter eraf haal dan?
 
Zolang je dr geen zand in gaat gooien is er natuurlijk niks aan de hand.

Een bougie schoonmaken heeft eigenlijk weinig zin, vaak is hij al kapot. Gewoon even vervangen, is het goedkoopste wat er stuk kan zijn.
 
Dat is waarschijnlijk je vlotterbak dan? Die moet je dus losdraaien. Of het zou een injectiemotor moeten betreffen

123fatn2.jpg


Dat is dus je carburateur. Dat zwarte bakje onderop is je vlotter. Of die bij jou van metaal is ipv plastic tja zou kunnen
 
Ik heb er helemaal geen zwart bakje aan ofso, dat zou niet eens passen bij mij, want dan komt het zowat in mijn luchtfilter te zitten dan, want onder mijn metalen "onderkant" van mijn carb zit haast direct de luchtfilter

edit: en ik heb maar één zo`n pijpje die eruit gaat
en of kan het zijn dat mijn vlotterbakje er op wonderbaarlijke wijze er ergens is afgehaald en nooit terug gezet of "afgegaan"?
 
Dan zou je scooter nooit hebben gelopen. Zit het niet gewoon achter je luchtfilter verstopt, dat je het nu niet ziet? Anders denk ik toch dat je injectie ofzo zou hebben.. maak er eens een paar duidelijke fotos van anders
 
onder dat kappie is je electrische choke ;) (laatste foto)

verder zijn het buite de laatste en voorlaatste best wel grote maar noggal onduidelijke foto's :) je kan er beste bij door de carb even van het spruitstuk te halen en gewoon met luchtfilter en al er uit haald (als dat lukt) dan moet je voor ons een keer de onderkant van de carb fotograferen normaal moeten daar 2 schroefjes zitten die je los kan draaien, das je vlotter, daaronder in het midden zit je sproeier.
 
Met foto's van de bovenkant van de carb kunnen we niet zoveel :p

Ik denk dat je deze hebt:

vm34-1.JPG


Mikuni 12mm VM34

Stalen vlotterbakje ipv kunstof, maakt verder niets uit.. maar als je je vlotterbakje eraf wil halen moet je je hele carb er toch afhalen bij jouw scooter als ik die fotos zo bekijk, dus ik zou zeggen doe dat dan is het waarschijnlijk ook duidelijker te zien hoe het nou zit vwbt je vlotterbak
 
Ik zie gewoon een (immitatie) dellorto achtige carb, kijk maar naar het plastic gasschuif kapje. Je hebt een foto van de boven kant van je carb gemaakt, aan de andere kant zit het vlotterbakje.

Begin met je luchtfilter eraf te pakken, en mag je er dan nog niet bij kunnen draai je gewoon de klem van het spruitstuk los en trek je de carb eraf.
 
Back
Top