Verzending naar Buitenland (Engeland)

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik had mijn telefoon te koop staan en er werd gereageerd door iemand uit het buiteland. Hij bood 350 voor mijn telefoon (incl verzenden) wat echt de telefoon echt laaaang niet waard is maargoed,

Er werd mij gevraagd mijn gegevens door te sturen.
Nou dat heb ik dus gedaan. Ik had mijn rekeningnummer doorgestuurd en mijn naam.

Hier beandwoorde hij dit op:

Dit is niet de volledige informatie ik nodig heb voor de betaling
hiervan zijn de details die ik nodig hieronder ..
Naam rekeninghouder ..
Account Number ...
Naam van de bank ....
Adres van de bank ...
Bic .....
Swift Code .....
Bedankt
Wachten voor uw snelle reactie ... dus ik kan gaan met de betaling.
Wat
Dave


Ik weet niet wat ik er van moet bedenken. Heeft hij deze gegevens echt nodig? (dat dit bij buiteland anders zit oid)

Zoals te zien is heeft hij het vertaald met een vertaalmachine op internet....


Alvast bedankt,

Gr. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

nigeria+scam.gif
 
hij heeft enkel BIC en IBAN (swift) nummer nodig en je volledige naam.

account number = rekening nummer zoals altijd.

enkel de naam van de bank en het adres van de bank weet ik niet waarom hij dit moet weten?
 
Je kan dat vaak allemaal invullen, is alleen niet altijd (of nooit?) nodig. Maar, zie post van Arne. Laat maar screenshot hier zien als het geld daadwerkelijk op jouw rekening staat ;)

IBAN en BIC verplicht binnen Europa

Bij overschrijvingen naar landen binnen de EER*, Zwitserland en Monaco zijn verplicht:
IBAN (International Bank Account Number). Dit is een standaard voor internationale rekeningnummers.
BIC (Bank Identifier Code). Deze wordt soms ook SWIFT-code genoemd. Deze code verwijst naar de bank van de ontvanger.

Hoe kan ik geld ontvangen uit het buitenland?

Dit kan op 2 manieren:
Door een bijschrijving op uw Betaalrekening. Degene die het geld naar u overmaakt, moet in ieder geval uw IBAN en uw BIC invullen op de overschrijving. Uw IBAN staat in Mijn ING, bij ‘Service en instellingen’ dan ‘Mijn gegevens’ . U kunt uw IBAN ook zelf uitrekenen en u vindt het nummer ook links onderaan op uw rekeningafschrift. De BIC (of SWIFT code) van de ING is INGBNL2A.
Met een Bankcheque.

http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/veelgestelde-vragen/betalen/betalen/buitenland/

http://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/europese-overschrijving/
 
ik heb al gemailt dat hij het moet doen met de informatie die ik gestuurd heb en anders houwd het op.... denk dat het gewoon een of andere zielige oplichter is...
 
Heb wel vaker iets naar het buiteland verstuurd maar nooit naar engeland.

Ook gewoon mensen die reageren op marktplaats advertentie (duitser bv) en geld ontvangen en opgestuurd. Verder geen problemen oid....
 
Ja hij heeft die gegevens echt nodig...iig IBAN + BIC bij overmaken naar het buitenland. Dus als je denkt dat het geen oplichter is moet je dat wel geven. Ik zou het persoonlijk maar laten zitten...
 
Ja daarom. Ga verder ook geen gegevens geven zoals ik al zij.

Maar heb wel vreemdere mails gehad dan dit, ook uit buitenland welke wel gewoon sirieus bleken te zijn. Gewoon geld overgemaakt en opgestuurd. Geen problemen.
Ook hun hadden vaak de text al vertaald voor mij.

Maargoed ik zie wel. Zal iig zijn bod even vewijderen....
 
heb dit ook is mee gemaakt.moest in eerste instantie naar engeland.

hij had het geld over gemaakt en het verzendadres was ineens in nigeria.

vertrouwde het niet dus had wat gebelt en geld bleek dus nooit in mijn bezit tezijn geweest en dit soort dingen vaak voorkomen.

ik blij dat me pakket niet had verzonden maar heel veel mensen doen dit dus wel en zijn alles kwijt.incl hun verzendkosten van rond 50e zal het zijn ofzo???

niet doen inelkgeval :p
 
Sowieso pas opsturen als je het geld hebt natuurlijk. Kan hij niet gewoon via Paypal betalen? En als jij of hij dat niet heeft, iemand in de omgeving altijd wel..
 
Sowieso pas opsturen als je het geld hebt natuurlijk. Kan hij niet gewoon via Paypal betalen? En als jij of hij dat niet heeft, iemand in de omgeving altijd wel..


gasten werken ook via een home made ''paypal'' site die erg veel op de ''echte'' site lijkt. en zoals ik al zei, het ''geld'' stonden in cijfertjes al in mijn bezit, op mijn rekening.

kreeg ook al dreig mails omdat ik niet direct(minnen 2uur) terug reageerde.dat was voor mij de reden om tebellen naar onder andere paypal, en tehoren kreeg dat het oplichters zijn/waren.

heb alle mails en gegevens door gegeven aan de echte paypal. en op deze manier proberen ze die mensen te vinden en er wat aan tedoen.

paypal is niet actief in nigeria en nog een hoop landen. dus moet je ook opletten.
 
Oke, ik check als ik betaal via een website met Paypal, de link in m'n browser of ik wel echt op Paypal zit. Neem aan dat dat niet na te maken is?
 
Als je zelf naar paypal.com surft zit je altijd goed (tenzij je pc een virus heeft wat je omleidt, maar weinig kans). Het gevaar met/van paypal en dergelijke sites is dat het geld al wel op jouw saldootje staat, maar het daadwerkelijke geld nog niet bij paypal is. Die neger staat gewoon -350 bij paypal, en als jij uit wil cashen krijg je de melding dat dat geld er stiekem toch nog niet helemaal voor beschikbaar is. En dan ga je klacht indienen en dan blijkt dat ze die neger niet kunnen pakken omdat het buiten hun jurisdictie is. Of een soortgelijk verhaal. En jij hebt je pakketje al verstuurd omdat je bij paypal dacht te zien dat je het geld al had. Weg telefoon, weg zendkosten, hallo schaamte

Via banktransfer lijk me dan juist het meest vertrouwd als het om verkopen gaat, dan gewoon met je bank bellen als het is bijgeschreven, of het er ook daadwerkelijk is. En dan pas opsturen (of niet :p). Dan ben je er ook snel genoeg achter of het een oplichter is of niet.

Maargoed als je risico vrij wil zijn dan nege(e)r je het gewoon natuurlijk en wacht je op een kaaskoppie
 
Wat voor risico loop je eigenlijk? Helemaal geen. Je wacht gewoon tot geld op je rekening staat en komt het niet dan stuur je gewoon niks op.
 
Een ongedekte check heeft even tijd nodig om werkelijk geklaard te worden. Dus geld kan worden bijgeschreven op je rekening en enkele dagen later weer afgeboekt worden als de check niet gedekt is.

Op jouw manier worden dus ook mensen bedonderd. Maar met sommige personen heb ik verder ook geen medelijden.
 
Back
Top