Verzekering Vespa sprint €60!?

Timnull30

New Member
Goedenavond,
Ik ben de laatste dagen op zoek naar een scooter en nu dacht ik laatst ook aan verzekering. Ik heb het kenteken van een Vespa uit 2018 op een paar verzekeraars ingevuld en er staat bij ongeveer elke verzekeraar +- €60 per maand, voor een wa verzekering. Dit kan toch nooit kloppen.
 
Advertisement - register to remove this

Uhhh zou wel kunnen,
Als je 16 jaar ben en bijvoorbeeld in Amsterdam woon, dan betaal je veel meer tov een persoon van 30 met 10 jaar schade vrije jaren die uit een gehucht komt waar niemand van gehoord heeft

Dus ik weet niet hoe oud je bent of uit welke stad jij kom (plaats of postcode hoef ik niet te weten) maar dit heeft invloed op het bedrag van de verzekering
 
Uhhh zou wel kunnen,
Als je 16 jaar ben en bijvoorbeeld in Amsterdam woon, dan betaal je veel meer tov een persoon van 30 met 10 jaar schade vrije jaren die uit een gehucht komt waar niemand van gehoord heeft

Dus ik weet niet hoe oud je bent of uit welke stad jij kom (plaats of postcode hoef ik niet te weten) maar dit heeft invloed op het bedrag van de verzekering
Ik ben inderdaad 16, woon in Utrecht. Maar ik hoor van mensen om me heen dat een wa rond de €10 per maand kost en ook als ik het op zoek.
 
Als jij er een E-lux2 op zet met een stevig art 3 slot, snachts in de schuur stalt, zal je de diefstal kans zeer gering maken.

Oja, ook niet mee gaan stappen (lees;snachts onbeheerd achter laten) en door kanaleneiland rijden.

Zo rij ik al 10 jaar voor een 10tje per maand.
 
Als jij er een E-lux2 op zet met een stevig art 3 slot, snachts in de schuur stalt, zal je de diefstal kans zeer gering maken.

Oja, ook niet mee gaan stappen (lees;snachts onbeheerd achter laten) en door kanaleneiland rijden.

Zo rij ik al 10 jaar voor een 10tje per maand.
Haha door Kanaleneiland rijden met een Vespa als kaaskop lijkt me ook niet verstandig
Post automatically merged:

Hij heeft het over 60eu voor een WA premie zonder aanvullende dekking. Dat kan inderdaad niet kloppen. Kijk eens bij Unive, die zijn veelal het voordeligst.
€48 per maand wa. Kan toch ook niet kloppen
 
Als 1 van de ouders een verzekering afsluit , word er tegenwoordig gevraagd of de scooter ook door een persoon jonger dan 25 jaar bestuurd word .
Zo ja... gaat de Premie aanzienlijk omhoog, als je JA aangeeft , geef je aan : Neen , en er gebeurd iets als de Scooter bestuurd word door een persoon jonger dan 25 jaar , is de Scooter niet verzekerd.
 
Ik zit nu bij pricewise en zit op 190 euro per jaar. ben zelf 17 en dit is (wat ik zelf een beetje zie) de goedkoopste voor mn puch uit 2005. T is alleen een WA verzekering
Zie het als een mooie investering voor de toekomst als je geen schade gaat rijden en je bonus/malus de positieve kant opgaat. Een auto verzekeren is vrij duur en op deze manier bouw je dus schadevrije jaren op (althans, ik neem aan dat scooter jaren ook meetellen...).
 
Zie het als een mooie investering voor de toekomst als je geen schade gaat rijden en je bonus/malus de positieve kant opgaat. Een auto verzekeren is vrij duur en op deze manier bouw je dus schadevrije jaren op (althans, ik neem aan dat scooter jaren ook meetellen...).


Zit al een tijdje bij de anwb.. Zie mijn premie voor een piaggio new fly alleen maar omhoog gaan.. Dit jaar 150 euro voor een 40 jarige.. Echt van de zotte.. Ga die verzekering mooi eruit gooien. Scooter is al vanaf 2017.. Je mag naar 5 jaar toch wel meer korting verwachten of dat het i.i.g goedkoper word. (en dan denk ik aan 100 euro of zo)

Vind dat schade vrije jaren systeem zo ziek als het maar kan..

Bij Centraal beheer hebben ze zo`n systeem niet. Maar daar zou ik misschien wat goedkoper moeten zitten.

Anders maar dan bij de Hema of zo.
 
Ik heb een nieuwe Vespa Sprint en schrok ook toen ik de premies zag. Ik had 25 jaar schadevrije jaren met de motor opgebouwd, maar die tellen ineens niet meer mee. Resultaat is dus 0 schadevrije jaren. Normaal verzeker ik All Risk, nu maar WA plus. Nu heb ik de mazzel dat ik 71 ben en in het oosten ben gaan wonen. Daardoor betaal ik dan nog steeds relatief weinig, maar was ik 20 en woonde ik in Amsterdam dan had het onbetaalbaar geworden. Enige waar je nog wel wat mee kunt winnen is een hoog eigen risico nemen. Dat scheelt weer wat in de premie. Ik betaal nu trouwens "slechts" 27 euro per maand. Wel een hoog eigen risico van 500 euro. Verzekerd bij Univé. Ter vergelijking, ik had m'n V-Strom van 9000 euro nieuwwaarde All Risk verzekerd voor slechts 9 euro per maand. Wel met 25 schadevrije jaren.
 
Kolere wat een bedragen…

Betaald 4,43 per maand voor een Yamaha jog r

+25 schadevrije jaren bij asr, was ook de goedkoopste voor mijn zoon, die is 16 en betaald 20,- per maand
 
Hier hetzelfde probleem .... Omdat een Runner een dure en diefstal aantrekkelijke en gevoelige Scooter is , betaal je ook de hoofdprijs voor All-Risk of WA+.
Drechtsteden ... en hoog Risico gebied zeggen ze.
 
Zie het als een mooie investering voor de toekomst als je geen schade gaat rijden en je bonus/malus de positieve kant opgaat. Een auto verzekeren is vrij duur en op deze manier bouw je dus schadevrije jaren op (althans, ik neem aan dat scooter jaren ook meetellen...).
Nee, scooter telt niet mee voor een autoverzekering, is ook wel logisch.
Post automatically merged:

Als 1 van de ouders een verzekering afsluit , word er tegenwoordig gevraagd of de scooter ook door een persoon jonger dan 25 jaar bestuurd word .
Zo ja... gaat de Premie aanzienlijk omhoog, als je JA aangeeft , geef je aan : Neen , en er gebeurd iets als de Scooter bestuurd word door een persoon jonger dan 25 jaar , is de Scooter niet verzekerd.
Scooters en auto's staan op mijn naam, ook de verzekering.
Maarrrr, de de regelmatige bestuurders zijn wel gemeld bij de verzekering voor de desbetreffende voertuigen.
Je betaald dan wel meer premie, maar je bent wel gedekt.
De duurste auto heeft het maximaal aantal schadevrije jaren van mij.
Met de auto bouwt diegene dan wel schadevrije jaren op.
Post automatically merged:

Ik ben inderdaad 16, woon in Utrecht. Maar ik hoor van mensen om me heen dat een wa rond de €10 per maand kost en ook als ik het op zoek.
€10,- is wel erg weinig, ruim €25,- is reeëler.
 
Last edited:
Bij Unive bouw ik schadevrije jaren op per scooter/brommer ook los van auto. Voorbeeld is mijn Sym orbit 1, Ik woon in Alkmaar ben 40, betaal €76 per jaar.
 

Attachments

  • Screenshot_20230624_111312_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20230624_111312_Samsung Notes.jpg
    88 KB · Views: 7
Back
Top