vertandinglagers

MHRntt

TJ-tuning
Om de hoeveel (tijd/km) kun je die beste vervangen? Of gewoon net zoals bij krukaslagers totdat er speling op zit. Heb nu namelijk toch me blok open liggen en aangezien ze al heel wat km op zitten.
 
Advertisement - register to remove this

Hamer :p

zal vast wel een apart ding voor zijn, heb eens een filmpje gezien over lagers (niet voor me lol, voor school) daar werd dat allemaal behandeld.. zo leer je nog eens wat 8)

Ik kan me alleen absoluut niet inbeelden hoe die lagers erin zitten..:rolleyes:
 
zitten gewoon in je carter, en erachter is het dicht, dus je kunt ze er niet vanaf de andere kant uitslaan...zijn ook maar kleine lagertjes 2-3 cm ofzo...

kweenie of je het nu een beetje snapt :)
 
Originally posted by QuadraRacer
zitten gewoon in je carter, en erachter is het dicht, dus je kunt ze er niet vanaf de andere kant uitslaan...zijn ook maar kleine lagertjes 2-3 cm ofzo...

kweenie of je het nu een beetje snapt :)
`

Wel bmet beleid, anders krijg je je nieuwe lager er niet meer in...
 
Heb pas geleden alle vertandingslagers @Piaggio vervangen, en kreeg ze er allemaal uit zonder speciaal gereedschap [behalve naaldlager @vertandingsdeksel, maar die was nog goed]...

Zwakke punten in Piaggio-overbrenging;

- Achterwiellager, dit is het grootste lager, en zit in het carter waar je achteras doorheen gaat...
- Secundaire/achteras die gaat vreten in het naaldlager van het vertandingsdeksel, zowel lager als secundaire as kan je weggooien [ziet er echt gaar uit, heb thuis zo'n as liggen]...
- Bij snelle setups zonder gelagerde tussenas [tussen primair & secundair] is de koeling niet optimaal... Bijvoorbeeld bij de Zip van Thomas [20 pk ding] ging het aluminium gewoon vloeien enzo... Malossi asje gemonteerd [dat gelagerde setje], probleem opgelost...
 
Bart zou dat voor die van mij dan ook nodig zijn om vertandingsdeksel van malossi erop te zetten?
Hoe heb je die lagers dan eruit gekregen? Gewoon verhitten en dan eruit tikken?
 
Originally posted by ikke123
Bart zou dat voor die van mij dan ook nodig zijn om vertandingsdeksel van malossi erop te zetten?

Ik heb nooit iets gezegd over een Malossi vertandingsdeksel :)

Je kan ook de aan- en afvoer van vertandingsolie bij de lagers verbeteren... De lagers worden gesmeerd door de vertandingsolie [duh] en de aanvoer bovenaan is een beetje kl*te [dacht ik]...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Ik heb nooit iets gezegd over een Malossi vertandingsdeksel :)

Je kan ook de aan- en afvoer van vertandingsolie bij de lagers verbeteren... De lagers worden gesmeerd door de vertandingsolie [duh] en de aanvoer bovenaan is een beetje kl*te [dacht ik]...

Oja klopt, zie het al. Foutje van mij. :p
Wat moet je daar dan aan aanpassen of weet je dat niet?
 
Back
Top