Er zit zeker een wiel lager in.. Die staat op een andere tekening.
Zou zelf ook alles in 1 keer doen. Heb je meteen alles in 1 keer weer fris.
Bij mijn new fly was het wiel lager niet zo best. ( In vietnam zetten ze ook geen europese lagers in)
Die van de koppeling was best redelijk.. Maar uit voorzorg ook vervangen voor een normaal NIET C3 lager.
Volgens mij een normaal 6203 lager.
Ja allebei de assen hebben keerringen, dus ook voor de achteras.
Als het goed is zijn beide geborgd met een C clip.
Bij de achteras lager eerst de keering demonteren, dan clip eruit.
Als je een passende dop hebt die op de buiten ring zetten en zo eruit tikken..
Met monteren de boel even warm gemaakt (valt die zo erin..) En dan alles terug bouwen.
Als je een beetje handig ben , maak je een Pers , paar stukken staal in elkaar lassen , en een Potkrik , dan heb je voor een Paar rot centen een goede Pers .Bij mijn new fly was het wel wat lastig om het primaire lager erin te zetten.. Aangezien verwarmen dan niet echt meer lukt, want heel dat blok is dan een geheel als massa..
Bij jou vespa zit er een los deksel erop en dan is het wel een stuk makkelijker.
Heb het bij mij opgelost door het gat zo goed mogelijk te verhitten.. Helaas ging het lager maar voor de helft erin..
De rest heb ik via de buiten ring erin moeten tikken.. Er voor zorgen dat het lager recht erin gaat. Dus dan moet je steeds het hoogste punt van het lager naar binnen tikken.
Bij mijn new fly was het wel wat lastig om het primaire lager erin te zetten.. Aangezien verwarmen dan niet echt meer lukt, want heel dat blok is dan een geheel als massa..
Bij jou vespa zit er een los deksel erop en dan is het wel een stuk makkelijker.
Heb het bij mij opgelost door het gat zo goed mogelijk te verhitten.. Helaas ging het lager maar voor de helft erin..
De rest heb ik via de buiten ring erin moeten tikken.. Er voor zorgen dat het 86lager recht erin gaat. Dus dan moet je steeds het hoogste punt van het lager naar binnen tikken.
Zal eens kijken, anders rijd ik ermee langs de scooterboer. Als het lager erin zit geborgd kan ik gewoon de ingaande as erin hameren denk ik?Kijk eens bij HBM , daar kan je zien hoe een simpele Pers er uit zit , Potkrik zit tussen 2 Balkjes , onder het 2e Balkje kan je een passende dop plaatsen die op het lager komt .
Dus de Potkrik zelf , komt nooit op het lager.
Dankjewel Brute force, zeer nuttige info.Ingaand as zou ik 24 uur in het Vriesvak gooien, staal krimpt immers als het erg koud is .
Als ik Krukas lagers vervang , gooi ik die ook in de vriezer , Carters leg ik op een Bakplaat , / Multi grill, Carters worden geleidelijk heet , ipv Plaatselijk warm stoken zoals veel Amateurs, met een Gasbrander. ( Carters kunnen zo scheuren met afkoelen .).
Koude lagers vallen er bijna vanzelf in .