vertanding lekt?

Edrunner

Well-Known Member
ik heb een gilera runner en pas na dat het blok volledig was gereviseerd heb ik gelijk ff de vertandingsolie vervangen en de oude er uit gehaald.
Ik had dus castol olie erin gedaan. De hele tube wat neer komt op 125 ml erin gedaan. Nu ligt me blok dus nog in mijn kamer op me bureua en lekt er heel de tijd een betje van die olie. Je hebt dus dat ding achterop je carter waar je die olie peil mee kan controleren en waar je nieuwe olie in doet. Daarnaast zit een klein gaatje en volgens mij drupt het daar heeel langzaam uit. Voor de duidelijkheid dat gaatje hoort daar niet dat ik dat gaat je heb gemaakt. Het is niet me pakking want aan de binnekant van het carter is alles droog. Het komt echt via de buitenkant.
Nu is mijn vraag komt het omdat ik er misschien te veel in heb gedaan en hoe kan ik dit dat het eruit loopt?
Kan ik wel zo gaan rijden want als mijn vertanding geen olie bevat lijkt me niet te best.

Alvast bedankt.

Advertisement - register to remove this

Moet je anders ff op je vertandingsdeksel kijken hoeveel ml. erin kan/moet. Staat er meestal wel op. Kan best zijn dat er maar 110 ml. in hoeft ofzo.
Misschien zit ie dan te vol en loopt ie over.

Back