vertanding aerox vs booster

crombez

Well-Known Member
Hallo kvroeg me af of de originele aerox vertanding korter is dan die van booster.
Waarom vraag ik dit , een aerox loopt op 13 inch en een booster op 10-12
Mss is de vertanding van aerox wel korter om dat te compenseren ?

niet veel mensen zullen het antwoord weten maar toch vraag ik het vraag ik het je weet nooit
, op mn booster zitten nu aerox velgen , misschien beter meteen ook horizontaal vertanding dan ( indien ze korter is en past ) .ik voel dat mn blokje last heeft bij het aanzetten. dat wil ik veranderen.
 
Advertisement - register to remove this

juist andersom , de booster heeft een VEEL kortere secundaire vertanding , de primaire set is gelijk.

het gaat er niet om hoeveel inch het wiel is , maar om de totale omtrek , en die verschilt niet veel.

daarnaast geeft het blok een ander vermogen af , maar alsnog heeft een minarelli verticaal een erg korte vertanding!

dus als je nu problemen hebt met optrekken hoef je het daar iig niet te zoeken , puur de afstelling en/of combinatie van onderdelen of misschien wel versleten delen oid..
 
dus feitelijk is m'n booster niet gemaakt voor de 13 inch wielen , en aangezien je geen kortere vertanding kan kopen , is m'n idee ten dode opgeschreven.

nu ik weet dat er verschil is in vertanding ga ik eens kijken hoeveel m'n toeren men koppeling draait als m'n wiel 1 keer rond is, en dit ook eens doen met m'n area 51 ;)
kan dan mischien eens verticaal vertanding in die zware aprilia proberen.

Bedankt voor de info he!
 
resultaten de aprilia het koppelingshuis draait 11,75 toeren als het wiel er 1 draait
van m'n booster , draait het 13 toeren als het wiel er 1 draait .

dit bevestigd nogmaals jullie wijsheid ;)
 
Back
Top