Aerox vertanding vervangen

heeyy,,
Ik heb sinds een paar dagen terug een fluitend geluid uit mijn karterkap..ik weet dat het mijn lagers of vertanding kan zijn.
Ben vandaag naar de brommerzaak geweest en heb meteen ff gevraagd hoeveel het ONGEVEER zou kosten als ik het bij hun zou laten vervangen maar dat wisten ze niet.
heeft iemand ervaring met het laten vervangen van ;
Lagers... Of
Lagers en vertanding....

Alvast bedankt!!;):D
 
Advertisement - register to remove this

beter koop je een tweedehands vertanding van iemand hier op het forum. kost niet duur ofzo, als het uberhaupt aan je vertanding ligt.
beter vervang je eerst de lagers voordat je een andere vertanding koopt.
 
Dennis.H said:
beter koop je een tweedehands vertanding van iemand hier op het forum. kost niet duur ofzo, als het uberhaupt aan je vertanding ligt.
beter vervang je eerst de lagers voordat je een andere vertanding koopt.
Ja stel datk ut vervang benk ook eerst van plan de lager te laten vervangen en als ze dan zien dat de vertanding niet goed is ..die ook vervangen.
 
Als het je vertanding is is het meestal de primaire vertanding die versleten is.
Daar betaal je ongeveer 50 euro voor en dan heb je nog niet eens de secundaire vertanding, kost ongeveer netzoveel. Beter kun je malossi vertanding halen dan betaal je ongeveer 60 a 70 euro maar dan heb je primair en secundair. Maar dan hebben we nog niet over lagertjes en keringen gesproken (is meestal niet nodig bij vertanding om deze te vervangen)
Tweedehands moet je NOOIT kopen want dan weet je nog niet waar je aan toe bent!!!!!!!!!!!!

Als het krukaslagers zijn betaal je minimaal 25 euro voor beide kanten met keringen. montage bij kaal blok vanaf 50 euro, krukas wordt er dan spanningsvrij en gecentreerd ingezet.
 
uh... alsof niemand meer te vertrouwen is. als bv ik iets zou aanbieden dan zou dat niet troep zijn. er zijn genoeg betrouwbare mensen hoor om iets van kopen.

je zou gek zijn als je een setje std vertandingen nieuw gaat kopen imo.
 
JBB said:
Als het je vertanding is is het meestal de primaire vertanding die versleten is.
Daar betaal je ongeveer 50 euro voor en dan heb je nog niet eens de secundaire vertanding, kost ongeveer netzoveel. Beter kun je malossi vertanding halen dan betaal je ongeveer 60 a 70 euro maar dan heb je primair en secundair. Maar dan hebben we nog niet over lagertjes en keringen gesproken (is meestal niet nodig bij vertanding om deze te vervangen)
Tweedehands moet je NOOIT kopen want dan weet je nog niet waar je aan toe bent!!!!!!!!!!!!

Als het krukaslagers zijn betaal je minimaal 25 euro voor beide kanten met keringen. montage bij kaal blok vanaf 50 euro, krukas wordt er dan spanningsvrij en gecentreerd ingezet.
tis zo.. de prijzen weet ik wel van de vertandingen enz maar ik ben meer benieuwd naar het er laten zetten ervan.
Dat kan al gauw 200 euro worden volgens mij..
 
ja lol , het is meestal een lager die lawaai maakt , de vertanding niet veel.

en het is ook bij minarelli meestal het lager van de ingaande as , die erin zetten is niet zoveel werk opzich...

wat er dan iig nieuw in moet is een pakking , olie en een lager.

alle lagers vervangen is even wat meer werk en ook minder makkelijk..

wat het kost kunnen wij onmogelijk zeggen , wij weten niet hoe lang een dealer erbij zit en wat die revoor rekent , dit is bij iedere dealer weer anders...
 
JBB said:
Als het je vertanding is is het meestal de primaire vertanding die versleten is.
Daar betaal je ongeveer 50 euro voor en dan heb je nog niet eens de secundaire vertanding, kost ongeveer netzoveel. Beter kun je malossi vertanding halen dan betaal je ongeveer 60 a 70 euro maar dan heb je primair en secundair. Maar dan hebben we nog niet over lagertjes en keringen gesproken (is meestal niet nodig bij vertanding om deze te vervangen)
Tweedehands moet je NOOIT kopen want dan weet je nog niet waar je aan toe bent!!!!!!!!!!!!

Als het krukaslagers zijn betaal je minimaal 25 euro voor beide kanten met keringen. montage bij kaal blok vanaf 50 euro, krukas wordt er dan spanningsvrij en gecentreerd ingezet.
Ik ben alleen persoonlijk meer uit naar de prijs van het erop laten zetten.
Want ik denk dat ik wel 200 euro kwijt kan zijn alleen al aan het erop te laten zetten van vertanding en lagers.
Dus al iemand daar ervaring mee heeft zou dat heel fijn zijn..:)
 
bij men tgb was ie helemaal naar de *^&#$%^@ en toen moest er ook een nieuwe tandwielen set in, ik neem aan dat dit de vertanding is, koste me 350,- en ik moest 4 wken wachten voordat ik men brom terughad, alleen omdat ze daar (beumer de jong, ik zeg het gewoon) niet met hun hamertje op wilden tikken, de wiel as ging der niet ver genoeg in, ging die naar de importeur, 2 weken weg, het enige wat ze hadden gedaan was 3 keer slaan met een dikke hamer en hij was goed.

en dan zijn dit de professionals, nou ik breng me blok liever naar een van jullie dan naar een brommer zaak, ze vrage der verdomde 2,50 voor een stukkie tape op men lucht slang!

srry beetje offtopic, maar zo zie je wel dat je eerst alle dealers af moet gaan en ff rondvragen naar goede prijzen.
 
Thanx voor de prijs..precies watk had verwacht:(.. maar kwil um misschien bij twins laten opzetten ..alst nodig is dan.
die weten wel wat ze doen;) en qua prijs zitten ze hetzelfde zover ik weet.
 
Back
Top