Sinds wanneer kan een 2 takt cdi invloed hebben op snelheid .De rechter, van ducati, is ontgrenst. De linker waar rosso op staat is standaard. Niet dat het heel veel uit maakt met een 2t, maar met de ducati zou je officieel iets sneller moeten gaan
Die zou ik eerst eens monteren en kijken of je probleem opgelost is.Nieuwe bougie, bougiekabel en dop zijn al binnen.
Goede bougie en bougiedop heb ik. Heb een klein gat dus zonder het dopje op de bougie. Hopelijk is het hiermee opgelost, is al weer genoeg geld doorheen gegaan.Die zou ik eerst eens monteren en kijken of je probleem opgelost is.
Verder er op letten welke bougiedop je hebt, want er zijn bougiedoppen die passen rechtstreekt op de schroefdraad van de bougie maar er zij n ook bougiedoppen die een verloopje nodig hebben.
Maar wellicht wist je dit al en heb je dit reeds gecontroleerd bij de oude bougie/boegiedop.View attachment 65837
Is er iemand die het verschil weet tussen deze twee cdi's? Ze hebben namelijk beiden onder mijn NRG Power LC gezeten (niet te gelijkertijd uiteraard).
Ik merk geen verschil. Het probleem is dat de scooter blijft stotteren en inhouden ongeacht welke cdi.Wat heb je zelf dan ervaren? Als je met beide hebt gereden kan het niet zo zijn dat je zelf geen mening hebt toch?
Aan de bougie zelf is nog niet heel veel te zien qua verbranding van het juiste mengsel.
Daarentegen zie ik echter ook niet direct vervuiling ontstaan op de electrode en rand van de kaars!
Dus het kan nog alle kanten op wat dat betreft!
Standaard 50cc watergekoeld, de originele 17.5mm carb van Dellorto. Verder alleen varioring verwijderd en prop uit uitlaat gehaald (Sito). Verder geen bijzondere dingen aan gedaan aangezien ik hem zo standaard mogelijk wil houden.Misschien is het verstandig om eens wat te vermelden van je volledige Set Up , ik vind je Info vrij beperkt.
Vanuit stilstand ook, zodra hij op of rond de 7000 toeren komt begint de ellende en zakt hij in toeren terug en begint te haperen en stotteren.Je zou ook een sproeier van een paar maten groter en kleiner kunnen proberen
Als het inhouden echt alleen bij de gashername is en niet vanaf stilstand zou ik een nieuwe of strakkere drukveer proberen.