Verschil tussen deze cdi's

Roy81

Member
Is er iemand die het verschil weet tussen deze twee cdi's? Ze hebben namelijk beiden onder mijn NRG Power LC gezeten (niet te gelijkertijd uiteraard).
 

Attachments

  • IMG_20220701_200156.jpg
    IMG_20220701_200156.jpg
    154.2 KB · Views: 15
  • IMG_20220701_200139.jpg
    IMG_20220701_200139.jpg
    169.7 KB · Views: 15
  • IMG_20220701_200114.jpg
    IMG_20220701_200114.jpg
    154.9 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

De rechter, van ducati, is ontgrenst. De linker waar rosso op staat is standaard. Niet dat het heel veel uit maakt met een 2t, maar met de ducati zou je officieel iets sneller moeten gaan
 
Bedankt voor de antwoorden. Moet nog wachten tot de nieuwe stator binnen is. Hij stotterde onwijs als ik volg gas gaf en rond de 7000 toeren komt. Hij komt dan ook niet verder meer op snelheid zowel als hij koud of warm is. Iemand misschien nog tips voor dit probleem? Nieuwe bougie, bougiekabel en dop zijn al binnen.
 
Nieuwe bougie, bougiekabel en dop zijn al binnen.
Die zou ik eerst eens monteren en kijken of je probleem opgelost is.

Verder er op letten welke bougiedop je hebt, want er zijn bougiedoppen die passen rechtstreekt op de schroefdraad van de bougie maar er zij n ook bougiedoppen die een verloopje nodig hebben.

Maar wellicht wist je dit al en heb je dit reeds gecontroleerd bij de oude bougie/bougiedop.NGK-2668-bougie.jpg
 
Last edited:
Die zou ik eerst eens monteren en kijken of je probleem opgelost is.

Verder er op letten welke bougiedop je hebt, want er zijn bougiedoppen die passen rechtstreekt op de schroefdraad van de bougie maar er zij n ook bougiedoppen die een verloopje nodig hebben.

Maar wellicht wist je dit al en heb je dit reeds gecontroleerd bij de oude bougie/boegiedop.View attachment 65837
Goede bougie en bougiedop heb ik. Heb een klein gat dus zonder het dopje op de bougie. Hopelijk is het hiermee opgelost, is al weer genoeg geld doorheen gegaan.
 
Oke een update. Nieuwe ontsteking, bougie kabel, dop en nieuwe bougie in de scooter gedaan. Wanneer hij koud is lijkt hij naar de 7 a 8000 toeren te willen gaan maar geeft daarna snel een bwaaahp geluid en zakt in naar 6000 toeren en begint te haperen. Wanneer de scooter warm is na minuut of wil hij nog niet doortrekken en blijft haperen. Zojuist gereden scooter paar minuten stationair laten draaien en weer vol gas gereden en ging goed naar de 8000 toeren zonder problemen. Wanneer je af moet remmen en vervolgens gas erop geeft wil hij niet. Heb ook nog paar foto's gemaakt van de bougie. Om precies te zijn 18km mee gereden zojuist. Misschien te kort om er kleur op te krijgen?

Iemand nog tips want ik weet het langzaam niet meer IMG_20220710_195845.jpgIMG_20220710_195825.jpgIMG_20220710_195759.jpg
 
Is er iemand die het verschil weet tussen deze twee cdi's? Ze hebben namelijk beiden onder mijn NRG Power LC gezeten (niet te gelijkertijd uiteraard).

Wat heb je zelf dan ervaren? Als je met beide hebt gereden kan het niet zo zijn dat je zelf geen mening hebt toch?
Aan de bougie zelf is nog niet heel veel te zien qua verbranding van het juiste mengsel.
Daarentegen zie ik echter ook niet direct vervuiling ontstaan op de electrode en rand van de kaars!

Dus het kan nog alle kanten op wat dat betreft!
Als de motor gaat stotteren voor de powerband is de sproeier te groot.
Als de motor instort (bwaaahp geluid zoals je wil) is de sproeier meestal te klein!

Even uitgaande van een reeds afgestelde en warme motor!
 
Last edited:
Wat heb je zelf dan ervaren? Als je met beide hebt gereden kan het niet zo zijn dat je zelf geen mening hebt toch?
Aan de bougie zelf is nog niet heel veel te zien qua verbranding van het juiste mengsel.
Daarentegen zie ik echter ook niet direct vervuiling ontstaan op de electrode en rand van de kaars!

Dus het kan nog alle kanten op wat dat betreft!
Ik merk geen verschil. Het probleem is dat de scooter blijft stotteren en inhouden ongeacht welke cdi.

Ik zou graag achterkomen hoe van dat probleem af te komen
 
Misschien is het verstandig om eens wat te vermelden van je volledige Set Up , ik vind je Info vrij beperkt.
Standaard 50cc watergekoeld, de originele 17.5mm carb van Dellorto. Verder alleen varioring verwijderd en prop uit uitlaat gehaald (Sito). Verder geen bijzondere dingen aan gedaan aangezien ik hem zo standaard mogelijk wil houden.
 
Je zou ook een sproeier van een paar maten groter en kleiner kunnen proberen
Als het inhouden echt alleen bij de gashername is en niet vanaf stilstand zou ik een nieuwe of strakkere drukveer proberen.
 
Je zou ook een sproeier van een paar maten groter en kleiner kunnen proberen
Als het inhouden echt alleen bij de gashername is en niet vanaf stilstand zou ik een nieuwe of strakkere drukveer proberen.
Vanuit stilstand ook, zodra hij op of rond de 7000 toeren komt begint de ellende en zakt hij in toeren terug en begint te haperen en stotteren.
 
Wat ik weet van vroeger is dat de NRG/Piaggio 2 takt niet heel veel nodig had om een heel stuk sneller te gaan.
De vario en koppeling is gewoon goed, zo ook de drukveer en/of trekveren zijn prima in combo met een ontgrensde Sito uitlaat welke dicht in de buurt komt van de originele afstellingen.

Bij elke verandering of het verwijderen van begrenzers in o.a. de vario en/of uitlaat is het noodzakelijk om de hoofdsproeier te vervangen voor een iets ruimere variant!

Edit:

Brute force iets eerder, maar komt op hetzelfde neer!
 
Back
Top