verschil in cilinders?

KL_Thomie

Well-Known Member
Advertisement - register to remove this

de alu sport (zo heet ie niet) is gewoon een std cilinder alleen dan in 70cc , de T6 is de snelle versie zegmaar..

de std versie is gewoon een 70cc voor een leuke straat setup waarbij het vermogen op een laag toerental moet zitten, bij de T6 zal het toerental een stuk hoger liggen ,. de watergekoelde minarelli versie is erg goed , icm shot of TG2, 17,5mm , Hebo vario en Polini overbrenging heb ik meerdere setups zo klaargemaakt en dat liep zeer snel en trok super op :)
 
melf #50 said:
de alu sport (zo heet ie niet) is gewoon een std cilinder alleen dan in 70cc , de T6 is de snelle versie zegmaar..

de std versie is gewoon een 70cc voor een leuke straat setup waarbij het vermogen op een laag toerental moet zitten, bij de T6 zal het toerental een stuk hoger liggen ,. de watergekoelde minarelli versie is erg goed , icm shot of TG2, 17,5mm , Hebo vario en Polini overbrenging heb ik meerdere setups zo klaargemaakt en dat liep zeer snel en trok super op :)

Welke verhouding qua overbrenging als ik vragen mag?
EN als je een 19mm dellorto eronder hangt, krijgt ie dan een smallere powerband? Of is dat weer uitlaat afhankelijk?
Wat kan zo'n t6 untuned presteren
 
SRW said:
Welke verhouding qua overbrenging als ik vragen mag?
EN als je een 19mm dellorto eronder hangt, krijgt ie dan een smallere powerband? Of is dat weer uitlaat afhankelijk?
Wat kan zo'n t6 untuned presteren


15-42 Polini secundair , hele mooie verhouding..

de powerband word het meeste bepaald door de cilinder en uitlaat...

de carburateurgrootte heeft te maken met wat het blok nodig is , wat het beste is is moeilijk zeggen , is een kwestie van testen , het is wel zo dat hoe groter je gaat hoe moeilijker afstellen het word ,het komt preciezer.

maar je moet ook kijken naar wat je ermee wilt , de verhouding vermogenswinst en gebruiksvriendelijkheid moet je ook in acht nemen..
en vooral op straat wil je een makkelijk lopende machine zonder problemen.

wat een untuned t6 kan leverer kun je niet zeggen ,dat is van teveel dingen afhankelijk , de minarelli versie voor LC heeft overigens meer potentie dan de Piaggio lc en mina verticaal versie , die zijn wat tammer gehouden op 1 of andere manier , die van Derbi GPR/senda is weer wat minder tam , zit er een beetje tussenin.

ik heb iig behoorlijk wat t6-jes op mina hori lc gezet met de setup die ik al zei en daar was ik zeker niet ontevreden over ,de prestaties van deze cilinder zijn best goed..
 
melf #50 said:
de alu sport (zo heet ie niet) is gewoon een std cilinder alleen dan in 70cc , de T6 is de snelle versie zegmaar..

de std versie is gewoon een 70cc voor een leuke straat setup waarbij het vermogen op een laag toerental moet zitten, bij de T6 zal het toerental een stuk hoger liggen ,. de watergekoelde minarelli versie is erg goed , icm shot of TG2, 17,5mm , Hebo vario en Polini overbrenging heb ik meerdere setups zo klaargemaakt en dat liep zeer snel en trok super op :)
Welke koppeling,Hebo verstelbaar?En zou een 19-21mm carbu wat opbrengen?Kmoe nu gewoon zo snel mogelijk 70cc hebben sinds ik op een Manston Replica Booster Spirit gereden heb:p.Echt lekker die koppel en trekkracht+zeker die autowheelies bij het om de bocht komen en dan gas terug open:p.Btw heb nu een uitgehoonde 50 giet hangen hangen in plaats van mn ouwe warmgelopen cilinder,is vermoedelijk DR50 aangezien ie 6 spoelpoorten heeft in plaats van 4 zoals mn ouwe:s+inlaatpoort is groter en uitlaatpoort ook wat...Mja goed,hoe zit het eigenlijk met de slijtage van die T6?'k zat eerst te twijfelen,Airsal of Stage6 Pro 70cc hoewel de deftig tunebare vlinderpoort wel aanlokkelijk is.Las ook ergens dat de nieuwe T6 cilinders+zuigers sterk verbeterd zijn door beter afwerking,klopt dit?En die TG2 is een Technigas RS70 veronderstel ik:p?

Mja goed,alvast bedankt,Grtz,Thomas
 
ik gebruikte vaak std koppeling of hebo koppeling , 21mm is wel leuk maar overdreven groot voor op straat en veel scheelt het niet hoor..

de T6 is nog altijd hetzelfde gebeleven zover ik weet , superkwaliteit is het natuurlijk niet maar zeker niet slecht..

de TG2 is idd een RS70

verkijk je niet op een vlinderpoort , het is de timing van de poorten die het meeste uitmaakt , een gewone uitlaatpoort kun je heel veel mee doen..
 
melf #50 said:
ik gebruikte vaak std koppeling of hebo koppeling , 21mm is wel leuk maar overdreven groot voor op straat en veel scheelt het niet hoor..

de T6 is nog altijd hetzelfde gebeleven zover ik weet , superkwaliteit is het natuurlijk niet maar zeker niet slecht..

de TG2 is idd een RS70

verkijk je niet op een vlinderpoort , het is de timing van de poorten die het meeste uitmaakt , een gewone uitlaatpoort kun je heel veel mee doen..
Dat zei de eigenaar van die Booster ook,zijn favoriete cilinder was een DR70 die ie zelf getuned had,ging ie 95 echte mee,nu haalt ie net de 110 met die handgetunede Manston Replica,21mm,MHR pijp+MHR vario+koppeling en andere vertanding(weet nimr juist de welke),ding is nu verbouwt naar gewoon kader en rijd als sprinter bij de AC's,vanavond komt zn Piaggio LC blok binnen met MHR Speed,28mm en de MHR pijp:p.Vroeger meer leuks hier op straat maar de laatste strenge controles zorgden ervoor dat hij een van de enigste 70cc's is die overleefde:'(,mja zal dus Technigas RS70 worden,17.5 of 19(alsk der 2de hands kan aangeraken)carbutje,T6(wat afgewerkt en bijgetuned door die gast:p),Polini vertanding,Hebo vario en best ook Hebo koppeling aangezien de ouwe zn schoentjes toch bijna naar de gort zijn en de krukas zal Doppler worden,zijn C3 lagers btw voldoende?Of best C4?Deze Dopller as dus,is die goed? http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1220501&TAAL=NL

Misschien stomme vraag(zei je hierboven al)maar wat zou dit presteren(kwa snelheid dan)?'k vraag niet om exact te zeggen hoe het gaat lopen maar zou het 100-110 halen?(echte dan wel:p)

Grtz,Thomas
 
Back
Top