Verroeste uitlaat weer mooi maken ???

jorenv

Buiten gebruik
Is het mogelijk om een matig verroeste uitlaat weer mooi te krijgen ??

En nog iets had net mijn nieuwe scooter aprilia SR viper. Ik helemaal happy en ff aan het rijden (helaas zonder helm omdat ik ff vergeten was dat om 20:00 de winkels dicht zijn) en ik ff aan iedereen laten zien.
Denk ik rij ff een stukje om naar huis. Sta ik stil scoot wel aan hoor ik ineens een zwaar motor geluid en zie ik 2 kanker wouten.
Ik shit geen 16 geen helm geen verzekering noem maar op. Ik denk ik trek snel op en schiet een paar steegjes in. Maar die gast zeg blijf hier jo gek. Ik dus snel remmen en scoot uit. Rijden de sukkels gewoon door. Ik denk ik kies eieren voor mijn geld en loop wel naar huis. Onder weg nog wat gebeld en denjk ik scheur toch ff de laatste starten naar huis. Zet hem klaar om te kicken en hoor ik weer 2 motors. Ik denk zal mijn buurman wel zijn die rijd ook motor. Maar ik liep automatisch toch maar ff door. Waren het weer die wouten. In mijn straat ??? Ik woon in een hele rustige straat nooit politie ofzo. Ik schrok wel ff. Had die scooter net 1:30 uur.

Maar het ging over de uitlaat natuurlijk
 
Advertisement - register to remove this

sjonge jonge originele vraag zeg he, oke:
1 schuren
2 ontvetten
3 spuiten met hittebestendige lak (zwart of blank, net wat je wilt)
4 drogen
5 klaar!!
 
ja ik lees andere topics. veel trouwens. En ik rijd nooit meer zonder helm. Voor mijn eigen veiligheid. maar het is niet erg dat je er gewoon een beetje afhaald ?? want dan wordt de uitlaat toch dunner
 
hoelang wil je wel niet gaan schuren ?
smile.gif


je haalt alleen je bovenlaag eraf, maximaal 0.1 mm ofzo, dat is al genoeg. je uitlaat wordt vaak nooit meer zoals ie was, of je gaat er heel vele tijd insteken, en met steeds fijner schuurpapier
het makkelijkst is gewoon zwart spuiten erna, met speciale uitlaat lak
smile.gif
 
Originally posted by jorenv:
Is het mogelijk om een matig verroeste uitlaat weer mooi te krijgen ??

En nog iets had net mijn nieuwe scooter aprilia SR viper. Ik helemaal happy en ff aan het rijden (helaas zonder helm omdat ik ff vergeten was dat om 20:00 de winkels dicht zijn) en ik ff aan iedereen laten zien.
Denk ik rij ff een stukje om naar huis. Sta ik stil scoot wel aan hoor ik ineens een zwaar motor geluid en zie ik 2 kanker wouten.
Ik shit geen 16 geen helm geen verzekering noem maar op. Ik denk ik trek snel op en schiet een paar steegjes in. Maar die gast zeg blijf hier jo gek. Ik dus snel remmen en scoot uit. Rijden de sukkels gewoon door. Ik denk ik kies eieren voor mijn geld en loop wel naar huis. Onder weg nog wat gebeld en denjk ik scheur toch ff de laatste starten naar huis. Zet hem klaar om te kicken en hoor ik weer 2 motors. Ik denk zal mijn buurman wel zijn die rijd ook motor. Maar ik liep automatisch toch maar ff door. Waren het weer die wouten. In mijn straat ??? Ik woon in een hele rustige straat nooit politie ofzo. Ik schrok wel ff. Had die scooter net 1:30 uur.

Maar het ging over de uitlaat natuurlijk

Je gaat toch niet overzekerd rondrijden, wacht dan ff tot je 16 bent en verzekerd, das goedkoper voor jouw als je een ongeluk maakt en wij zitten niet met de problemen met uitbetaling (altijd belangrijk dat uitbetalen
smile.gif
 
als je nem helemaal blank schuurd net als mij(post nog wel pics.) en je gaat dan spuiten ben je 8 uur bezig en issie als nieuw.

200/400/800heel lang/1000 en 3x afspuiten.
suc6
henk
 
Heb me originele uitlaat ook opnieuw gespoten. Gewoon eerst geschuurd en daarna gespoten met hittebestendige lak. Droogt eerst niet helemaal mooi maar als je er een paar km mee hebt gereden trekt het door de hoge temperatuur mooi strak.
 
je kunt ook je uitlaat laten verchromen. ziet er wel goed uit. En een zwarte uitlaat zien de joden ook wel zitten hoor. Tenminste als het een terugloop is. Ik heb zo'n sport pro cee van giannelli gehad en de flikken konden het weer niet laten om me aan te houden. Alleen een standaard of een sp3 ofzo zal ze niet boeien.

siliconenspray,vaselinespray en olie is allemaal goed om op je uitlaat te smeren. ik smeer er gewoon zo veel mogelijk op. het trekt in het metaal en dat gaat dan weer het roesten tegen. alleen je moet die shit niet inademen (van die spuitbussen). schijnt giftig te zijn
 
Nou dat spuiten van de uitlaat doe ik dus echt nooit meer. Ik dacht ook dat die lak vanzelf wel verder zou uitharden, maar als je mee gaat rijden vliegt er natuurlijk allemaal zand langs en dat bleef kleven aan die lak(IN DE LAK DUS) mooi weer alle lak eraf gebrand(kutwerk) en gelijk olie ingebrand...

Originally posted by TB:
Heb me originele uitlaat ook opnieuw gespoten. Gewoon eerst geschuurd en daarna gespoten met hittebestendige lak. Droogt eerst niet helemaal mooi maar als je er een paar km mee hebt gereden trekt het door de hoge temperatuur mooi strak.
 
ik reed ook onverzekerd rond
nu rij ik niet meer tot ik kan verzekeren (certificaat voor nodig)
29e moet ik op voor certificaat
vriend van mij is pasgeleden aangereden en ik ben nu heel stuk veiliger geworden met dat soort dingen
 
heb men std, uitlaat ook gespoten en gewoon weer onder me scoot gehangen toen die praktisch droog was, scoot gestart en op de standdard laten staan, vliegt er ook nix langs je uitlaat en dan gasgeven!!!:)


------------------
Zelfgespoten Vivacity
(Zwart-geel) met Yasuni Z
 
Back
Top