This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vermogen verlichtingsspoel

Albertoo

New Member
Goedendag,

Is er toevallig iemand die weet wat het vermogen is van een rieju rs2 matrix uit 2008. Als ik het goed heb een Minarelli AM6 stator in. Zou graag een led koplamp monteren maar moet wel weten hoeveel vermogen dit dan maximaal mag zijn dat de accu nog wel oplaad. Bedankt alvast.

Als je nu een koplamp hebt van 12v , 35 w Dan kun je makkelijk een led koplamp monteren , deze gebruikt een stuk minder als je gewone koplamp. Heb zelf een led koplamp lamp gemonteerd , ben van 35W naar 6W gegaan , met veel meer licht opbrengst . Ga je van 3 amp verbruik naar 1/2 amp . Let er wel op dat een led gelijkstroom nodig heeft , ik weet niet waarop je lampen nu staan , maar meestal als ze alleen branden als de motor loopt , werken ze op de stator , welke wissel spanning levert . In dat geval , de geschakelde plus van je contactslot , op je schakelaar voor het licht zetten , en de draad die erop zat isoleren. Branden ze als je het contactslot aan hebt , en de motor is uit , staan ze al op gelijkstroom .
Maximaal kun je dus als je zou willen , veilig het wattage van je oude lamp aanhouden , maar dan denk ik dat je een bouwlamp hebt .

Top, bedankt voor je bericht. Wanneer het wisselspanning zou zijn en ik ga over op gelijkstroom. Gaat de wisselspanning die anders naar de lamp zou gaan dan ook door de gelijkrichter of krijgt de accu dan gewoon wat minder?

Als de verlichting , op wissel stroom werkt , wordt de draad die uit de stator komt gesplitst , loopt dus , als je deze van de schakelaar afhaalt gewoon naar de regelaar , en als je hebt , naar de elektrische choke . De regelaar houdt de spanning van deze draad op 12V en gebruikt een deel als 2e fase om de accu te laden . . De accu laad er dus niet minder om. Wel erop letten dat je die dus na de splitsing van de choke afkoppelt , daarom losmaken van de schakelaar .